Comencen les obres de soterrament de la C-17 a Montcada i Reixac

query_builder   17 octubre 2006 10:55

event_note Nota de premsa

Comencen les obres de soterrament de la C-17 a Montcada i Reixac

Avui han començat les obres de millora de la C-17 al seu pas per Montcada i Reixac, que inclouen el soterrament d'un tram de prop de 800 metres i la formació d'un nou enllaç amb l'N-150. Aquests treballs, que s'inicien amb tasques de topografia i senyalització, suposaran una inversió global de 33,5 MEUR i tindran una durada de 24 mesos. Les obres tenen com a objectius principals augmentar la seguretat i fluïdesa del trànsit i integrar la C-17 en el seu entorn urbà.

Al seu pas per Montcada i Reixac, la C-17 té, en un tram d’un quilòmetre a partir del pas sota la línia de ferrocarril Barcelona – Puigcerdà, característiques de vial urbà, amb edificacions properes a la carretera i grups de semàfors per regular l’accés dels vials que hi conflueixen, en especial a la zona de la plaça d’Espanya.

Per tal de reduir l’impacte de la carretera sobre l’entorn urbà, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el soterrament del tronc de la C-17 en una longitud de prop de 800 metres i construir dues rotondes que reordenin el flux de vehicles –una a la plaça Espanya i una altra a l’alçada del CEIP Elvira Cuyàs.

D’altra banda, amb l’objectiu de millorar l’actual encreuament amb semàfors entre la C-17 i l’N-150, d’accés als barris de Vallbona (terme de Barcelona) i de Can Sant Joan (Montcada i Reixac), es construirà una rotonda al nivell de la intersecció actual. Aquesta rotonda permetrà els moviments secundaris, mentre que el tronc central de la C-17 s’aixecarà, en un tram d’uns 1.100 metres, per donar continuïtat al trànsit de pas.

Les obres corresponents a aquest projecte, que compten amb un pressupost de 33,5 MEUR, han començat amb les tasques de topografia i senyalització. Aquests treballs s’aniran complementant amb el condicionament dels vials laterals de la carretera per on, en les properes setmanes, es desviarà el trànsit. En conseqüència, les obres no comporten per ara restriccions de trànsit en l’àmbit d’aquestes actuacions.

Soterrament de la carretera

La depressió del tronc de la C-17 s’iniciarà sota el pas de la línia de ferrocarril. Posteriorment, s’arribarà al tram situat sota la futura rotonda de la plaça d’Espanya. Passada aquesta rotonda, començarà un tram cobert amb una llosa, de 250 metres de longitud. A continuació, se situarà la segona rotonda, a partir de la qual el tronc central començarà a pujar fins al nivell de la carretera actual.

El tronc de la carretera tindrà dues calçades, separades per una mitjana de formigó tipus New Jersey, formades per dos carrils de 3,5 metres d’amplada cadascun, amb voral exterior d’1,5 metres i voral interior d’1 metre. Les noves rotondes, que es construiran per sobre del tronc soterrat –en el mateix nivell que la carretera actual–, tindran un diàmetre exterior de 60 metres.

Paral·lelament i per tal de distribuir el trànsit local, es formaran calçades laterals a cada costat del tronc que tindran dos carrils de 3,5 metres d’amplada, en la major part del tram.

Pas inferior

D’altra banda, les obres permetran milloraran els accessos en un tram anterior de la C-17, en concret, al comprès entre el pont sobre el riu Ripoll i el pas sota la línia ferroviària. Així, es construiran una rotonda i els vials de connexió corresponents per a permetre la incorporació a la calçada lateral i a la trama urbana al costat proper a l’AP-7.

Les obres també inclouen la construcció d’un pas inferior sota la C-17, que facilitarà la connexió amb la BV-1411a cap a Ripollet. El pas inferior tindrà una longitud de 30 metres i una amplada d’11 metres, amb dos carrils i voreres. La rotonda a nivell tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb dos carrils. La longitud del nou vial, des del seu inici fins a la rotonda, serà de 200 metres. Aquesta actuació es completarà amb la instal·lació d’un nou sistema d’enllumenat i semàfors, la millora de la senyalització vertical i horitzontal i la formació de zones verdes.

Nova rotonda a la cruïlla amb l’N-150

L’actual encreuament entre la C-17 i l’N-150 regulat per semàfors serà substituït per una rotonda al nivell de la intersecció actual de 60 metres de diàmetre exterior. Al mateix temps, s’aixecarà el tronc central de la C-17 en un tram d’1,1 quilòmetres, actuació que comportarà la construcció de dos ponts paral·lels d’uns 100 metres de longitud i d’11 metres d’amplada.

 El tronc de la carretera estarà format per dues calçades, separades per una mitjana d’un metre d’amplada tipus New Jersey. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres d’amplada, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d’1 metre.

2  

Imatges

Planol obres

Planol obres 112

Imatge virtual soterrament

Imatge virtual soterrament 304

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined