Els Departaments de Política Territorial i Obres Públiques, i el de Comerç, Turisme i Consum, juntament amb els Patronats de Turisme de les Diputacions de Lleida, Costa Brava-Girona i el Conselh Generau d’Aran, han signat avui el conveni que permetrà realitzar un pla d’actuacions de promoció turística.

La Generalitat destina 339.000 € a reforçar el conveni Pirineus, el què suposa un increment del 8,7% respecte la despesa realitzada en promoció turística durant l’any 2004. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal; el conseller de Comerç, Turisme i Consum, Josep Huguet; el president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín; el síndic del Conselh Generau d’Aran, Carlos Barrera, i el president del Patronat de Turisme Girona-Costa Brava, Ramon Ramos, han signat avui un conveni de col·laboració per a la promoció turística dels Pirineus catalans.

El conveni suposa una inversió total de 339.500 €, dels quals el Departament de Comerç, Turisme i Consum, a través de Turisme de Catalunya n’aportarà 132.100 €; el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran, 99.000 €; el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, 52.800 €; el patronat de Turisme de Girona - Costa Brava, 39.600 €, i el Conselh Generau dera Val d’Aran, 15.000 €.

 

Un instrument per al desenvolupament

El conveni signat avui s’emmarca en el Pla estratègic de les comarques de muntanya, que en matèria de turisme persegueix la consolidació d’un model propi i específic per a la Val d’Aran i les comarques del Pirineu català (Alta Ribagorça, Pallars Sobirà, Pallars Jussà, Alt Urgell, Cerdanya, Solsonès, Ripollès, Garrotxa i Alt Empordà. L’objectiu del conveni és posar en valor els recursos turístics d’aquestes comarques, posant l’accent en la diversitat de l’oferta, en la desestacionalització i en la internacionalització dels Pirineus catalans com a destinació de vacances. En aquest sentit, l’acord contempla la promoció turística dels valors naturals i culturals dels Pirineus, compatibilitzant un ús de les activitats tradicionals amb les noves estratègies de desenvolupament.

Coincideix la signatura del conveni amb la presidència catalana de la Comunitat de Treball dels Pirineus, que es planteja com a objectiu primordial la promoció del conjunt de la serralada.

El conveni signat avui servirà per rellançar la marca Pirineus a través d’un pla d’actuacions de promoció turística. Entre les actuacions previstes destaca la creació de la Xarxa d’Oficines dels Pirineus, amb l’objectiu de facilitar la promoció conjunta entre les comarques. També es contemplen actuacions de comercialització de la marca Pirineus a l’exterior. En aquest sentit, es  realitzaran diferents presentacions per tal de donar a conèixer la marca Pirineus entre els professionals i la premsa especialitzada, així com work-shops amb turoperadors especialitzats en turisme de muntanya.

El conveni preveu també l’edició d’una nova guia turística que aglutinarà els productes turístics transversals dels Pirineus (senderisme, Btt, esports d’aventura), i la reedició de la guia Sensacions.  També es millorarà el web de la marca Pirineus ( www.visitpirineus.com), mitjançant la incorporació d’un butlletí virtual de notícies al qual es podran subscriure els professionals i particulars interessats. A través d’aquest web es promouran els cercadors més importants i els portals especialitzats.

Pel que fa a la campanya de comunicació de la marca Pirineus, es realitzaran dues onades de publicitat, als mesos de maig-juny i setembre-novembre. També s’editarà material informatiu per a la seva distribució a la Xarxa d’Oficines de Pirineus.

Per altra banda, es contempla la creació de la Secretaria Tècnica Pirineus, que s’encarregarà de proposar i executar les actuacions de màrqueting, gestionar el pressupost i realitzar les tasques administratives i de comunicació.

La marca Pirineus es creà l’any 2003 amb l’objectiu de promoure i consolidar l’oferta turística dels Pirineus des d’una òptica transversal, a través d’una marca amb identitat pròpia que integrés els territoris que s’estenen des del Cap de Creus fins a eth Pònt de Rei, comprenent així tota la franja septentrional de Catalunya.

2  

Imatges

Fotografia acte 1

Fotografia acte 1 289

Fotografia acte 2

Fotografia acte 2 240