La Generalitat de Catalunya ha adjudicat avui, a través de l’empresa pública GISA, les obres de desdoblament de la carretera C-260 entre Vila-sacra i Castelló d’Empúries per un import de 8,2 MEUR. Els treballs començaran la tardor vinent i s’executaran durant vuit mesos.

La carretera C-260, entre Figueres i Roses, constitueix el principal accés a la Costa Brava Nord i registra un trànsit intens, sobretot durant la temporada estival. Per aquest motiu, la Generalitat n’ha previst el desdoblament. L’any 2000 es va desdoblar un primer tram, entre Empuriabrava i Roses, el 2002 es va construir la variant desdoblada de Vila-sacra i el 2003 es van desdoblar els trams de Roses i de Castelló d’Empúries.

Avui, s’han adjudicat les obres del desdoblament entre Vila-sacra i Castelló d’Empúries. Paral·lelament, els pressupostos d’aquest any inclouen una partida per licitar i iniciar les obres al tram següent, entre Castelló d’Empúries i Empuriabrava. Amb aquesta actuació, tota la carretera C-260 tindrà quatre carrils.

Descripció de les obres

El tram que s’ha adjudicat avui té una longitud d’uns 2,8 quilòmetres, entre el final de la variant desdoblada de Vila-sacra i el tram desdoblat situat a Castelló d’Empúries.

La via desdoblada tindrà una amplada de 20 metres i estarà formada per 4 carrils de 3,5 metres cadascun, 2 vorals interiors de 0,5 metres, dos vorals exteriors d’1,5 metres i una mitjana de 2 metres. La mitjana estarà formada per dues barreres rígides de formigó tipus “New Jersey”.

L’actuació inclou dos encreuaments: el primer estarà format per una rotonda de 83 metres de diàmetre exterior que connecta amb la carretera GIV-6213, d’accés a Fortià; el segon, correspon a l’accés a la urbanització Castelló Nou i està format per un pas inferior sota el tronc de la via desdoblada i una petita rotonda.

Als dos costats de la via, al llarg de quasi tota la seva longitud, s’ha previst la construcció d’uns vials de servei. Els vials seran bidireccionals, tindran una amplada variable entre els 5 i els 6 metres, i es pavimentaran amb aglomerat asfàltic.

Les obres inclouen la millora del drenatge i la senyalització, així com la col·locació de barreres de seguretat. El projecte també preveu l’aplicació de mesures correctores d’impacte i la instal·lació d’una pantalla artificial fonoabsorbent de 2 metres d’alçada i 400 metres de longitud.

1  

Imatges

Plànol

Plànol 460

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 120