Com a conseqüència dels treballs de la nova fase de construcció de l’intercanviador, es modificaran els itineraris alternatius de què disposen els vehicles que entren a Barcelona per l’avinguda Meridiana. D’una banda, podran optar, com fins ara, pel carrer Concepció Arenal fins a Naves de Tolosa per tornar a l’avinguda Meridiana. D’altra banda, existirà l’itinerari format pels carrers d’Olesa, Juan de Garay i Espronceda.

Tall al carrer Felip II

Fins ara, els vehicles que escollien el desviament pel carrer Olesa podien retornar a l’avinguda Meridiana baixant pel carrer Felip II. Des de demà, però, el tram de Felip II entre Juan de Garay i avinguda Meridiana en sentit descendent restarà tallat, tot i que es mantindran els dos carrils ascendents.

Per tant, els vehicles hauran de continuar per Juan de Garay i reincorporar-se pel carrer Espronceda. En tot moment es mantindran els mateixos carrils de circulació que fins ara.

Es mantindrà el segon desviament alternatiu en sentit plaça de les Glòries pel carrer Concepció Arenal. A partir de demà, però, els vehicles retrobaran l’avinguda Meridiana pel carrer Naves de Tolosa en comptes de fer-ho pel carrer Espronceda, com fins ara.

L’accés a la gasolinera del carrer Felip II quedarà també garantit. Aquestes afectacions al trànsit es mantindran fins al mes d’agost.

Canvi d’ubicació dels vestíbuls del Metro

D’altra banda, la continuació de les obres de l’intercanviador també va obligar a traslladar els vestíbuls provisionals d’accés a les estacions de metro de les línies 1 i 5 des del passat 15 de febrer.

Així, l’entrada a l’L5 es fa per un vestíbul situat al costat muntanya de l’avinguda Meridiana, a uns 100 metres de l’accés anterior que es situava al carrer Felip II. De la seva banda, l’accés a l’L1 es fa pel vestíbul del carrer Garcilaso, en comptes de fer-se pel carrer Hondures.

Com fins ara, els usuaris que volen canviar de línia han de sortir a l’exterior i tornar a validar a bitllet, tot i que les màquines no descompten un nou viatge del títol de transport. En aquest cas, les afectacions als accessos al metro es mantindran fins el proper mes d’octubre.

L’itinerari que han de seguir els usuaris del metro, així com els desviaments pels conductors, estaran degudament senyalitzats.

L’intercanviador Sagrera Meridiana

L’actual correspondència entre l’L1 i l’L5 a l’estació de la Sagrera és la més utilitzada de la xarxa de metro de Barcelona, amb uns 36.000 viatgers diaris. A aquesta demanda de viatgers s’hi hauran de sumar els usuaris que aportarà la futura L9, uns 48.000 viatgers diaris addicionals.

La construcció de l’intercanviador, que serà utilitzat per uns 110.000 viatgers diaris, es completarà amb el futur perllongament de l’L4 i l’arribada de la futura L9. Per aquest motiu, són necessaris el redisseny, modernització, ampliació i adaptació de l’estació de Sagrera per convertir-la en un potent nus de connexió.

Aquesta millora es realitza, doncs, ampliant i adaptant els vestíbuls existents. A més, la obra inclou els elements necessaris per poder construir en el futur una estació de Renfe, així com la rebaixa de la cota de les vies.

Les obres, que suposaran una inversió de 87,1 MEUR, finalitzaran el segon semestre del 2007.

24 de febrer del 2006

2  

Imatges

Nous vestíbuls de metro

Nous vestíbuls de metro 73

Nous desviaments del trànsit

Nous desviaments del trànsit 111