• Amb l’eslògan ‘Catalunya, una mirada genial,’ Turisme de Catalunya aposta per fidelitzar als més de 5 milions de turistes espanyols que van visitar Catalunya l’any 2005. Segons l’Observatori de Turisme, gairebé 7 de cada 10 espanyols ha visitat Catalunya en alguna ocasió. I el 90% d’aquests 7 declara que li agradaria tornar-hi.
  • La campanya, que consta d’espots de televisió i d’insercions en premsa, vol donar a conèixer Catalunya com una destinació singular i diversa, basada en l’originalitat de catalans universals com Gaudí o Dalí i les manifestacions culturals i populars catalanes.
  • La campanya s’emetrà durant els mesos de juny i juliol en mitjans d’àmbit estatal, a les comunitats autònomes que més turistes emeten cap a Catalunya (Andalusia, Madrid, País Basc, Navarra i la Rioja).

Dimarts, 20 de juny de 2006.¬¬– La nova campanya de promoció turística de Catalunya a l’Estat espanyol ‘Catalunya, una mirada genial’ presenta les destinacions catalanes a través de la genialitat de catalans universals com Gaudí i Dalí, la gastronomia i manifestacions culturals catalanes com els castellers.

El conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, acompanyat del secretari de Comerç i Turisme, Oriol Balaguer, i de la directora general de Turisme, Isabel Galobardes, ha presentat avui la nova campanya de promoció turística de Catalunya que té com a objectiu fidelitzar els turistes procedents de l’Estat espanyol, un dels principals mercats emissors per Catalunya. Després de dos anys consecutius amb la campanya ‘Catalunya te sienta bien’, basada en la percepció de sensacions, Turisme de Catalunya aposta per una fórmula innovadora a partir del concepte ‘punt de vista diferent’ com a eix central del missatge.

 En aquest sentit, l’anunci de televisió, que mostra les imatges invertides 180º, pretén transmetre al públic la descoberta d’un país en el qual es pot gaudir plenament d’una gran varietat de recursos turístics de qualitat, de l’originalitat dels catalans universals i de les manifestacions culturals.

La campanya televisiva s’emet des d’avui i fins a principis de juliol amb l’objectiu de reforçar l’elecció de Catalunya com a destinació de vacances. Els espots es difondran a cadenes d’àmbit estatal (TVE, Antena3, Tele5, Cuatro, Canal+, Axn, Fox, Cosmopolitan TV) i autonòmic amb un reforç especial a les Comunitats Autònomes de Madrid, País Valencià, Aragó, País Basc, Navarra i La Rioja (TeleMadrid, Antena Aragón, Canal9 i ETB2).

Prop de 250 milions d’impactes televisius

En total, la campanya consta de cinc espots diferents: un genèric i dos d’específics dedicats a les marques Costa Brava i Costa Daurada, d’una durada de 20” respectivament. També s’han realitzat dos espots específics dedicats a l’oferta de platges i d’interior de 10”. El pressupost de la nova campanya de promoció turística de la Generalitat és d’1,95 milions d’euros.

L’emissió dels espots suposarà un total de 247 milions d’impactes televisius. A més, la campanya constarà d’insercions publicitàries en premsa especialitzada i suplements. En total, es mostraran 4 anuncis, un de genèric (“Tejados que son dragones”) i tres d’específics per a les marques Costa Daurada (‘Enséñales a tus hijos el sol que vio Miró’), Costa Brava (‘Playas Pintadas’) i Terres de Lleida (‘Montañas encantadas’).

Per altra banda, en la realització de la campanya Turisme de Catalunya ha comptat amb la col·laboració del cuiner Jean Luc Figueras que ha creat un plat especial per a l’ocasió (“filets de rogers amb arròs a banda i líquid amb verdures i safrà”). El 70% dels espanyols ha visitat alguna vegada Catalunya Segons l’informe elaborat per l’Observatori de Turisme de Catalunya del turisme procedent de l’Estat espanyol, el 67% afirma que ha visitat Catalunya almenys en una ocasió. A més, d’aquest total, 6 de cada 10 declara haver-hi estat un mínim de 3 vegades. El grau de fidelització és força elevat. D’entre els que ja han visitat anteriorment el país, el 90% assegura que tornaria a repetir la destinació. Pel que fa a la millor època de l’any per visitar les destinacions catalanes, es constata la tendència a la desestacionalització en aquest mercat: el 80% declara que li és indiferent. El perfil del visitant espanyol acostuma a viatjar en família, utilitza el cotxe com a mitjà habitual i s’allotja preferentment en hotel, seguit de la casa de familiars i amics. Catalunya rep 5,2 milions de turistes espanyols durant l’any 2005 L’any 2005, Catalunya ha rebut 5,2 milions de turistes espanyols (+3,2%), que han generat 31,7 milions de pernoctacions (+1,3%). El mercat espanyol ha aportat aproximadament el 20% de l’afluència turística. La despesa realitzada pel turisme espanyol ha estat d’1,68 milions d’euros, xifra que representa un increment del 2% respecte a l’any anterior. Pel que fa a la procedència dels turistes, les principals comunitats d’origen, Aragó, Madrid, País Valencià, aporten pràcticament la meitat dels turistes (48,5%) i 42,2% pernoctacions. Els majors increments s’han registrat al País Valencià (+4,8%) i al conjunt format per les comunitats del sud (+5%).

Pel que fa a les pernoctacions, les comunitats que més han incrementat respecte a l’any anterior són Madrid (+3,7%) i el conjunt format per les comunitats del nord (+4,4%). Les destinacions més visitades pels turistes espanyols són Barcelona i la Costa Daurada. Entre les dues reben aproximadament el 65% del total de turistes i pernoctacions.

La marca que més es beneficia de l’increment de turistes espanyols és Costa del Maresme (+13,8%). En pernoctacions, les més dinàmiques són les marques Pirineus (+19,6%) i Catalunya Central (+8,8%). Contractació i organització del viatge Els turistes espanyols que visiten Catalunya acostumen a viatjar en família en un 63%; el 20,1% viatja en grup i el 16,9% viatja sol. A l’hora de contractar el viatge, més del 70% opta per la contractació directa. Pel que fa al tipus d’allotjament, l’hotel és la tipologia més habitual en més de la meitat dels espanyols (51,3%) i concentra el 23,8% del total de pernoctacions. L’hotel és també l’allotjament que registra un creixement interanual més elevat (+16,2%).

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 304

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 40