Demà s'inicien les obres de construcció de l'estació de Sant Cosme de l'L9 al Prat de Llobregat. L'actuació obligarà a tallar el trànsit de vehicles al carrer del Riu Llobregat entre el carrer del Riu Xúquer i carrer del Riu Ebre durant 18 mesos. Al llarg d'aquest període, els vehicles es desviaran pel carrer del Riu Guadalquivir.

L’obra forma part del tram de construcció de l’L9 del metro de l’Aeroport a Parc Logístic i dotarà el barri d’una infraestructura que permetrà millorar la mobilitat dels seus veïns. L’estació de Sant Cosme se situarà al carrer del Riu Llobregat entre el carrer del Riu Xúquer i el carrer del Riu Ebre, molt a prop del centre cívic Delta del Llobregat i del CEIP Jaume Balmes.

Aquesta estació serà la segona de l’L9 en construcció al Prat després de Mas Blau que es va iniciar a finals de l’any passat. D’aquest tram també s’han iniciat les obres de construcció de les estacions de Mercabarna, Parc Logístic i Fira.

Com serà l’estació

A diferència de la majoria d’estacions de l’L9 que es construeixen a partir d’un pou i a gran profunditat, el procediment constructiu que s’utilitzarà s’anomena “cut and cover” i consisteix a configurar el recinte perimetral amb murs de formigó armat, col·locar posteriorment una coberta prefabricada per restablir la circulació de vehicles i fer el buidatge de terres sota coberta minimitzant així l’impacte al barri. D’aquesta manera, la durada tota de l’obra serà d’uns 24 mesos, però el darrer mig any no afectarà la mobilitat a la superfície. Els murs tindran una profunditat de 20 metres i l’andana del metro estarà a 15 metres de superfície.

L’estació tindrà dues sortides a cada extrem, una al carrer del Riu Xúquer i l’altra al carrer del Riu Ebre, a més estarà adaptada a persones de mobilitat reduïda ja que compta amb ascensors del carrer al vestíbul i del vestibul a l’andana. Així mateix, s’hi instal·laran escales mecàniques i, tal com es preveu en totes les estacions de l’L9, els seu funcionament serà completament automatitzat amb la ubicació de màquines autoexpenedores.

Túnel del tram entre les estacions de Fira i l’Aeroport

Les obres del túnel del metro es realitzen en aquest tram amb una tuneladora (de tipus EPB “Earth Pressure Balance”) de 9,40 metres de diàmetre dissenyada especialment per a sòls com els que es troben al delta de Llobregat. En aquests moments la tuneladora està perforant la primera fase del túnel de Fira a Parc Logístic. Una vegada acabat aquest tram, la tuneladora serà desmuntada i traslladada a Mas Blau, on ja s’està constriunt l’estació, des d’on començarà una segona fase del seu avanç en direcció a Parc Logístic.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 165