El conseller de PTOP posa en servei la nova carretera de Castellfollit del Boix a Sant Salvador de Guardiola

query_builder   20 desembre 2005 17:09

event_note Nota de premsa

El conseller de PTOP posa en servei la nova carretera de Castellfollit del Boix a Sant Salvador de Guardiola

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat avui en servei la nova carretera de Castellfollit del Boix a Sant Salvador de Guardiola, que forma part del tram Igualada-Manresa de l’Eix Diagonal. Les obres, que van començar el segon trimestre de 2003, han suposat una inversió de 48,9 MEUR i serviran per millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit, amb una carretera més ampla i nous accessos. Amb la finalització de les obres, avui es posa en servei un nou tram de l’Eix Diagonal que avança en la tramitació i estudis de la resta del seu traçat.

La carretera d’Igualada a Manresa forma part de l’anomenat Eix Diagonal, que enllaçarà Manresa, Igualada, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú recolzant-se sobre l’itinerari format per les carreteres C-15 i C-37.

L’Eix Diagonal comprèn tres parts diferenciades, una de les quals és la nova carretera d’Igualada a Manresa, que possibilitarà una major seguretat de la conducció amb una secció més ampla, l’altra és l’autovia entre Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú i, per últim, hi ha el tram entre Igualada i Vilafranca del Penedès.

Igualada-Manresa: Aquesta part està dividida en tres trams, dels quals el que s’ha posat avui en servei és el central i més llarg, de 12,5 quilòmetres, que uneix Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, que ha suposat una inversió de 48,9 MEUR. Queden pendents el primer tram, entre Igualada i Castellfollit del Boix, i el darrer, des de Sant Salvador de Guardiola fins a Manresa, on connectarà amb l’Eix Transversal. Igualada-Vilafranca del Penedès. D’aquest tram queda pendent el condicionament de la carretera C-15 entre Puigdàlber i Vilafranca del Penedès, i la variant de Vilafranca del Penedès. Autovia Vilafranca del Penedès-Vilanova i la Geltrú, inclosa en el Pla d’Autovies.

La Generalitat es va comprometre a impulsar la construcció de l’Eix Diagonal com una actuació unitària. D’aquesta manera, a banda de la nova carretera que es posa avui en servei, la resta d’actuacions es licitaran l’any vinent i es preveu que es posin en servei a finals de 2008.

De Castellfollit a Sant Salvador

La nova carretera entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, que es posa avui en servei, serà una via més ampla, amb control d’accessos i que incorporarà, a més, la variant de Sant Salvador, evitant el pas per aquest municipi.

Aquesta carretera substituirà en les principals funcions la C-37 que, de tota manera, es mantindrà en tota la seva longitud per a ús local.

La via s’inicia a la intersecció de la C-37 amb la BV-1081 i finalitza al nord de Sant Salvador de Guardiola, a prop de la intersecció amb la BP-1101. Dels 12,5 quilòmetres d’aquesta obra, 7 corresponen al tram sud i 5,5, a la variant de Sant Salvador de Guardiola.

La nova carretera té dos carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres. A la via només es podrà accedir pels enllaços existents, el que millorarà la fluïdesa i la seguretat del trànsit respecte l’antiga carretera, estreta i amb nombroses entrades i accessos.

La nova carretera tindrà 5 enllaços:

Enllaç d’accés a Castellfollit del Boix o de Maians, a l’inici del tram. Enllaç de Can Canyelles. Enllaç sud de la variant de Sant Salvador o de Cal Miranda. Enllaç de Sant Salvador de Guardiola. Enllaç de Salelles, al final de l’actuació.

 Tots els enllaços, excepte l’últim, compten amb estructures a diferents nivells.

Principals actuacions

Atesa la complicada orografia de la zona, s’han construït vies lentes per tal de facilitar l’avançament de vehicles pesants.

Un total de 3,8 quilòmetres es troben al tram de Castellfollit del Boix, i 0,6 quilòmetres més, a la variant de Sant Salvador de Guardiola.

Així mateix, s’han executat 17 viaductes, amb longituds entre 30 i 44 metres, a més d’un fals túnel de 120 metres al tram mig de la variant de Sant Salvador de Guardiola.

L’obra inclou també passos per donar continuïtat als camins interceptats, passos de fauna i 8 murs d’escullera. Pel que fa a les mesures d’impacte ambiental, es troben en licitació, amb un pressupost d’1,7 MEUR i la previsió d’executar-les durant el primer trimestre de 2006.

1  

Imatges

Nova carretera Castellfollit del Boix-Sant Salvador de Guardiola

Nova carretera Castellfollit del Boix-Sant Salvador de Guardiola 124

undefined
undefined
undefined
undefined