El DPTOP sotmet a informació pública els estudis de la variant de Vilanova de Bellpuig

query_builder   7 desembre 2006 12:00

event_note Nota de premsa

El DPTOP sotmet a informació pública els estudis de la variant de Vilanova de Bellpuig

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'anunci pel qual el DPTOP sotmet a informació pública els estudis informatiu i d'impacte ambiental de la futura variant de la C-233 a Vilanova de Bellpuig. La construcció de la variant permetrà reduir el pas de vehicles per l'interior del municipi, amb una inversió prevista de 2,6 MEUR. Aquesta actuació s'emmarca en les actuacions de millora que la Generalitat està desenvolupant en aquesta carretera, que forma l'eix de les Garrigues.

La C-233 travessa la comarca de les Garrigues i la comunica, pel nord, amb el Pla d’Urgell i l’Urgell fins a Bellpuig i, pel sud, amb la Ribera d’Ebre fins a Flix. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques està desenvolupant diverses actuacions que tenen com a objectiu millorar les condicions per al trànsit en aquesta via.

Així, des del juny passat estan en execució les obres de la variant de les Borges Blanques, que suposaran una inversió de 4 MEUR. D’altra banda, es preveu licitar properament les obres de condicionament entre Castelldans i Albagés i estan en fase d’estudi les al·legacions de la informació pública de la variant d’Arbeca.

El traçat

Segons la proposta considerada com a més idònia en els estudis que ara se sotmeten a informació pública, la futura variant de Vilanova de Bellpuig, s’inicia amb una rotonda a nivell amb l’actual C-233 i discorre pel sud de Vilanova de Bellpuig fins a enllaçar altre cop amb la C-233 mitjançant una altra rotonda a nivell. La longitud de la variant prevista és de 2,3 quilòmetres i una amplada de 9 metres, dividida en dos carrils de 3,50 metres, un per a cada sentit de la circulació, i vorals d’1 metre.

Uns 600 metres després de l’inici de la variant, el projecte preveu la formació d’un pas superior de 16 metres de longitud i 10 d’amplada sobre la carretera per tal de donar continuïtat al camí de la Plana. A 800 metres d’aquest punt, s’habilita una altra rotonda a nivell per connectar amb el camí de Sant Martí. Les rotondes inicial i final de la variant tenen un diàmetre exterior de 50 metres, i la rotonda sobre el camí de Sant Martí, 40 metres de diàmetre. El pressupost previst per a la construcció de la variant és de 2,6 MEUR.

La tramitació

Un cop transcorregut el període d’informació pública, s’analitzaran les propostes presentades per institucions i particulars i el projecte passarà el corresponent tràmit mediambiental. Posteriorment, es procedirà a la redacció del projecte constructiu i a la programació de les obres.

1  

Imatges

Mapa

Mapa 194

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined