El DPTOP conclou obres de millora en cinc carreteres a les comarques gironines, amb una inversió de 14,3 MEUR

query_builder   23 juny 2005 13:30

event_note Nota de premsa

El DPTOP conclou obres de millora en cinc carreteres a les comarques gironines, amb una inversió de 14,3 MEUR

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, visita avui les carreteres Llers-Albanyà i Blanes-Tordera amb motiu de la finalització de les obres de condicionament que s’hi han dut a terme. Paral·lelament, el DPTOP ha conclòs també els treballs de millora a les carreteres Roses-Cadaqués i Jonquera-Cantallops i la construcció d’una rotonda a la GI-682, a Lloret. Aquestes actuacions tenen com a missió millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit a la zona i se sumen a altres projectes en el mateix sentit, com el desdoblament de la C-31, del que, precisament, ja han sortit a informació pública els estudis informatius i d’impacte ambiental del tram entre Platja d’Aro i Palamós.

Llers-Albanyà

El conseller Joaquim Nadal ha visitat avui les carreteres entre Llers i Albanyà, un cop han finalitzat els treballs de condicionament que s’hi han dut a terme i que han significat una inversió de 4,8 MEUR.

L’itinerari de Llers a Albanyà l’integren les carreteres de titularitat de la Generalitat GI-510 (de Llers a Terrades) i GI-511 (entre Terrades i Albanyà) i forma part d’un dels eixos de comunicació que connecta la part interior de l’Alt Empordà amb la seva capital, Figueres.

 L’actuació que el DPTOP ha executat en aquest recorregut de 18,2 quilòmetres ha consistit principalment en el reforç del ferm general de la via, la millora de diversos punts del traçat, la neteja de cunetes i la col·locació de noves barreres de seguretat.

Les obres, que van començar l’estiu passat, han comprès els elements següents:

 - Construcció de dues rotondes a Llers, una a l’encreuament amb la carretera GIV-5105 (de Llers a Avinyonet de Puigventós) i l’altra, a uns 200 metres de distància, a la sortida cap a Terrades.

- Construcció d’un carril d’espera per als girs a esquerra a Llers, a la Plaça del Ramal. - Construcció de dos carrils d’espera per als girs a esquerra a Terrades.

- Construcció d’un carril d’espera per als girs a esquerra a la intersecció amb la carretera GI-504 (de Terrades a Boadella d’Empordà).

- Formació d’una variant a l’entrada de Terrades, d’uns 300 metres de longitud, que inclou un nou pont sobre la Muga, d’uns 24 metres de longitud.

- Millora de revolts, d’un canvi de rasant i de les travesseres urbanes de Llers, Terrades, Sant Llorenç de la Muga i Albanyà. En les properes setmanes, es completaran els treballs en l’àmbit més urbà d’aquestes travesseres.

Blanes-Tordera

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, també visita avui la carretera de Blanes a Tordera (GI-600), amb motiu del final de les obres de millora que s’hi han dut a terme.

La GI-600, que pertany a la xarxa comarcal, és una de les carreteres d’accés a la Costa Brava Sud i registra un trànsit bastant intens, sobretot durant la temporada estival. D’altra banda, aquesta via presentava un Tram de Concentració d’Accidents, al terme municipal de Tordera. Per aquests motius, el DPTOP ha impulsat l’eixamplament i condicionament d’aquesta carretera, amb una inversió de 3,9 MEUR.

Descripció de les obres

Les obres han consistit en l’eixamplament de la carretera dels 8 metres inicials a 10 metres. La nova secció està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres d’amplada, excepte en un tram de 400 metres a Tordera afectat pel futur enllaç de l’autopista C-32 amb la carretera de Tordera a Blanes.

L’actuació ha inclòs la millora de tres interseccions:

- La intersecció amb la urbanització del Mas Móra s’ha resolt amb un tercer carril central d’espera.

- L’accés a un càmping situat al pas d’aquesta carrera per Tordera s’ha resolt amb un tercer carril central d’espera.

- A la cruïlla amb la futura Ciutat Esportiva de Blanes s’ha construït una rotonda, a petició de l’Ajuntament d’aquesta localitat.

Carril-bici i parades d’autobús

Els treballs també han comprès la formació d’un carril-bici de 2,30 metres d’amplada, separat 2 metres de la calçada, tot adoptant-se mesures especials d’integració, com la col·locació de 1.600 metres de barana de fusta als terraplens del carril. D’altra banda, s’han instal·lat parades d’autobús a la intersecció de les urbanitzacions del Mas Móra i Sant Daniel i del càmping abans esmentat.

Obres complementàries

D’altra banda, s’ha previst dur a terme obres complementàries a aquesta actuació que consistiran en l’aplicació de mesures correctores d’impacte ambiental, com la revegetació dels talussos de nova creació i dels espais propers a l’obra i l’adequació de passos de fauna. Aquests treballs s’efectuaran durant la tardor, amb un pressupost de 190.000 euros.

Roses-Cadaqués

El DPTOP ha conclòs els treballs de condicionament de la GI-614, entre Roses i Cadaqués, actuació impulsada amb l’objectiu de millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit en aquesta via, que constitueix el principal accés a Cadaqués. Els treballs han comportat la millora de revolts i el reforçament del ferm en un tram de 17 quilòmetres, amb una inversió de 4,3 MEUR.

En concret, el projecte ha consistit en aquestes actuacions:

- Reforç del ferm, amb el tractament d’àrees esquerdades i la renovació de paviment deteriorat.

- Millora d’ interseccions: a les cruïlles de les Garrigues, de Mas Boscà, de Masfumats, de la carretera de les Arenes i del polígon industrial de Cadaqués, s’ha construït un carril central de girs a esquerra. A la intersecció d’Aqua Brava s’han millorat els girs la dreta. A la intersecció de Portlligat, es construiran, després de l’estiu i fins al novembre, dues rotondes per reordenar els accessos.

- Formació de sobreamples de la calçada en 11 revolts. En aquests punts la nova calçada té una amplada de 8 a 9 metres.

- Millora del drenatge.

- Renovació de la senyalització horitzontal i vertical i col·locació de barreres de seguretat.

Jonquera-Cantallops

La carretera GI-601, des de la N-II, al terme municipal de la Jonquera, fins a Cantallops, constitueix l’únic accés a aquest municipi. El DPTOP ha dut a terme obres de condicionament entre la rotonda de la N-II, on se situen diversos polígons industrials, i l’entrada de Cantallops, en un tram de 5,5 quilòmetres, per valor de 760.000 euros

Les obres van començar el gener passat i han inclòs els elements següents:

- Reparació de les zones malmeses del ferm

- Reforçament general del paviment de la carretera amb capes d’aglomerat asfàltic de diferents gruixos.

- Millora del drenatge.

- Renovació de barreres de seguretat i baranes metàl·liques.

- Reposició de la senyalització horitzontal i vertical.

Rotonda a Lloret

Amb l’objectiu de millorar la seguretat viària a la GI-682 a Lloret de Mar, el DPTOP ha impulsat la construcció d’una rotonda en el punt de connexió d’aquesta carretera amb la GIV-6838, d’accés a l’ermita de Santa Cristina, en un punt que registrava una accidentalitat elevada. Paral·lelament, s’han reodernat els accessos a la urbanització Can Gallifa i s’ha executat un nou vial de connexió a aquesta zona.

La rotonda, a nivell de la carretera, té un diàmetre exterior de més de 50 metres, i el vial d’accés a la urbanització, una longitud de 175 metres i una amplada de 6 metres.

Les obres, a més de la pavimentació, han inclòs altres actuacions com la millora del drenatge, la senyalització, la col·locació de barreres de seguretat i l’enllumenat de la nova rotonda.

Els treballs han tingut un pressupost de 600.000 euros i un termini d’execució de 5 mesos.

Desdoblament de la C-31 entre Platja d’Aro i Palamós

Coincidint amb aquestes millores, ja han sortit a informació pública els estudis informatiu i d’impacte ambiental del desdoblament de la carretera C-31 entre Platja d’Aro i Palamós, amb un pressupost de 54 MEUR. Ara, els estudis se sotmeten al tràmit d’informació pública i institucional, perquè les persones interessades hi puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.

La C-31, anomenada també Eix Costaner, connecta tota la costa catalana des de Tarragona fins a Figueres. El tram entre Platja d’Aro i Palamós forma part de l’Anella de les Gavarres (Girona - Palamós - Llagostera - Girona) i té les característiques de carretera convencional de dos carrils. Arran de l’increment del trànsit que ha registrat aquesta via durant els últims anys, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques n’ha previst la construcció d’un carril més per sentit de circulació.

Les obres

L’actuació comprèn 12 quilòmetres, entre el final del tram desdoblat recentment de la variant de Santa Cristina d’Aro i la variant de Palamós, al començament de les obres del desdoblament Palamós-Palafrugell. La carretera tindrà una secció d’autovia amb dos carrils de 3,5 metres per cada sentit de circulació, vorals exteriors de 2,5 metres i vorals interiors d’1 metre d’amplada. Els dos sentits estaran separats per una mitjana.

Al llarg del tram, es preveu la construcció de 6 enllaços:

- Enllaç amb la carretera GI-666, d’accés a Platja d’Aro i Sant Pol.

- Semi-enllaç de connexió amb Santa Maria de Fenals. La connexió amb el tronc central es du a terme mitjançant dos laterals que comuniquen amb l’enllaç següent, el de Platja d’Aro.

- Enllaç amb la carretera GI-665, d’accés a Platja d’Aro.

- Enllaç de Calonge. - Enllaç de Palamós oest.

- Enllaç final de Palamós nord-est

Pel que fa al traçat, en gran part s’utilitza la carretera existent, però en alguns punts s’hi projecten variants, d’acord amb l’esquema següent:

- El primer tram correspon al pas pel terme de Castell-Platja d’Aro, amb una longitud de 4,7 quilòmetres. S’hi preveu el desdoblament de la calçada actual.

- El segon tram té una longitud d’uns 2 quilòmetres i se situa a prop de l’enllaç de Calonge. Aquí, una alternativa aprofita la carretera actual, mentre que l’altra canvia el traçat i escurça la longitud en uns 400 metres.

- El tercer tram correspon al pas pels municipis de Calonge i Palamós i té una longitud d’uns 2,4 quilòmetres. En aquest tram es preveu el desdoblament de la calçada actual.

- El quart tram, amb una longitud d’uns 1,6 quilòmetres, correspon a l’enllaç oest. S’hi estudien dues alternatives que se separen de la carretera actual en diferent grau.

- L’últim tram correspon a la variant de Palamós, d’1,1 quilòmetres de longitud. S’hi preveu el desdoblament de la calçada actual.

Millora dels accessos de la Costa Brava

Aquest projecte és un exemple de l’impuls que el DPTOP està donant a la millora d’accessos de la Costa Brava. Així, recentment s’han fet passes importants amb la finalitat de millorar les condicions i augmentar la capacitat de les seves principals vies en els següents trams:

- Variant de Santa Cristina: La setmana passada va entrar en servei la segona i última fase del seu desdoblament.

- Palamós- Palafrugell: L’1 de juny es va iniciar la licitació de les obres pel seu desdoblament, amb un pressupost de 64,3 MEUR

- Maçanet - Platja d’Aro: El 16 de juny passat va sortir a licitació la concessió de l’autovia.

* Gràfics a la nota de premsa adjunta

1  

Fitxers adjunts

nota de premsa

nota de premsa
PDF | 452

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined