El DPTOP aprova els estudis del perllongament de la ronda Oest de Sabadell fins a la carretera de Matadepera

query_builder   13 octubre 2006 18:56

event_note Nota de premsa

El DPTOP aprova els estudis del perllongament de la ronda Oest de Sabadell fins a la carretera de Matadepera

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'aprovació per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques dels estudis de la prolongació de la ronda Oest de Sabadell entre l'N-150 i la BV-1248 (carretera de Matadepera). D'aquesta aprovació ha quedat exclòs el tram entre la carretera BV-1248 i la B-124 (de Castellar del Vallès), que es concretarà un cop definida per part del Ministeri de Foment la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental. El perllongament de la ronda Oest ara aprovat compta amb un pressupost previst de 40 MEUR.

Millora de la fluïdesa del trànsit

El DPTOP ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental corresponents a la prolongació de la ronda Oest de Sabadell, que uneix l’autopista C-58 i la carretera N-150, fins a la BV-1248 (carretera de Matadepera). Aquest projecte, que suposarà una inversió de 40 MEUR, permetrà alleugerir el trànsit que accedeix a la trama urbana de Sabadell. Es preveu que aquesta ronda registri una intensitat de trànsit de l’ordre d’uns 30.000 vehicles diaris de mitjana.

Aprovats els estudis, s’ha iniciat ja la redacció del projecte constructiu, que es preveu que quedi enllestida el primer semestre de 2007 amb l’objectiu de licitar i iniciar les obres durant el segon semestre de 2007.

Descripció del traçat

La nova via, de 3 quilòmetres de longitud, donarà continuïtat al tram de ronda actualment en servei. El tronc de la ronda estarà format per dues calçades, una per cada sentit de circulació, que disposaran de dos carrils de 3.5 metres d’amplada, voral exterior de 2,5 metres d’amplada i voral interior d’1,5 metres d’amplada. Les dues calçades estaran separades per una mitjana de 2 metres d’amplada.

 El nou tram s’iniciarà a la carretera N-150, passant per sota la rotonda existent i continuant tot el seu traçat en una cota deprimida en relació al terreny. Es preveu la canalització del torrent de Can Feu, que passarà per sota del tronc de la ronda, i la construcció d’un enllaç per tal de donar connectivitat tant a la xarxa urbana de Sabadell com de Castellarnau abans del creuament de la línia del ferrocarril. Posteriorment, es creua aquesta línia mitjançant un pas inferior.El tram de ronda que ara s’impulsa finalitzarà en una rotonda que connectarà amb la zona nord de Sabadell (avinguda de can Deu) i la carretera de Matadepera (BV-1248).

Paral·lelament al traçat de la ronda, es preveuen unes calçades laterals, que permetran canalitzar els trànsits urbans, formades per dos carrils de circulació de 3.5 metres d’amplada i de les corresponent voreres. Un pas per a vianants unirà les dues calçades laterals i donarà continuïtat a dos camins existents que connecten la urbanització de Castellarnau amb el nucli de Sabadell. Uns metres abans de la línia de ferrocarril, es preveurà la formació d’un pas superior per donar continuïtat al carrer Sarajevo, que creua perpendicularment la ronda Oest.

El traçat del tram entre la carretera BV-1248 i la B-124 quedarà concretat un cop definida la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.

1  

Imatges

Ronda Oest Sabadell

Ronda Oest Sabadell 771

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined