Qatar Airways
La delegació del CDRA es va entrevistar a Doha amb Akbar Al Baker, president de Qatar Airways i ministre de Turisme d’aquest país, que va mostrar-se molt interessat pel potencial del mercat aeri de Barcelona i Catalunya. Qatar Airways és una de les companyies més dinàmiques de la zona i ofereix més de 24 connexions a Àsia i 14 a l’Orient Mitjà. Aquesta companyia vola actualment tres cops per setmana a Madrid i l’establiment d’enllaços a Barcelona requereix modificar el conveni bilateral entre els dos estats, que actualment només permet utilitzar un aeroport a Espanya. El Comitè de Rutes Aèries de Barcelona farà les gestions necessàries amb la Direcció General d’Aviació Civil per aconseguir aquest canvi que permetria, a curt termini, l’establiment d’aquest nou enllaç entre Qatar i Barcelona. La delegació del CDRA va visitar, així mateix, les obres del nou aeroport de Doha, en terrenys guanyats al mar i que tindrà una capacitat de 50 milions de passatgers. Aquesta és una de les obres aeroportuàries més grans que s’executen en l’actualitat al món.
Emirates, Dubai
A Dubai la delegació del CDRA es va entrevistar amb el xeic Ahmed bin Saeed Al Maktoum, president de la companyia aèria Emirates i del Departament d’Aviació Civil de l’Emirat. Al Maktoum també va expressar l’interès de la companyia pel mercat de Barcelona i la disponibilitat d’analitzar amb el CDRA la viabilitat de noves rutes. Emirates és la principal companyia aèria de la regió. Ofereix més de 30 connexions a Asia i Oceania i 14 a l’Orient Mitjà, i és la que ha fet la major adquisició de “superjumbos” A380, amb 45 unitats. L’Emirat de Dubai està desenvolupant un projecte per construir un dels majors aeroports del món amb 6 pistes i una capacitat per a 120 milions de passatgers i 12 milions de tones de càrrega. També a Dubai el CDRA va organitzar un seminari i va establir contactes amb altres companyies de la regió com Gulf Air (amb base a Bahrain i amb una de les majors xarxes a l’Orient Mitjà i l’Índia), Oman Air (Muscat), Air Arabia (Sharjah) i amb diversos transitaris i operadors de càrrega aèria. El seminari va permetre constatar un altíssim interès per comptar amb nous enllaços directes amb Barcelona per part dels operadors de càrrega de Dubai, en la mesura que aquesta ciutat ha esdevingut el principal punt de distribució de càrrega aèria entre Europa i Asia del Sud i l’Extrem Orient. Finalment la delegació del CDRA ha tingut contactes amb l’Ambaixada Espanyola a Qatar, l’Oficina Comercial espanyola als Emirats Àrabs i amb l’Oficina del COPCA a Dubai per analitzar les possibilitats d’ampliar la presència espanyola i catalana en els grans projectes d’infraestructures aeroportuàries i d’altres sectors que actualment s’estan portant a terme en aquesta zona del món.
Turisme de Barcelona
L’activitat del CDRA s’ha desenvolupat en el context d’un ampli programa d’activitats de Barcelona i Catalunya a Dubai que ha comptat amb un seminari per a la captació d’inversions organitzat per Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona i el Consorci de Promoció Turística de Catalunya en el marc de l’Arabian Travel Market. Dins d’aquests actes, es va tractar un conveni de col·laboració entre les ciutats de Barcelona i Dubai que es ratificarà durant la visita de l’alcalde de Dubai a Barcelona prevista per al mes de setembre.