Les empreses que s’han presentat al concurs són les següents:
Cedinsa Concessionària, SA
Dragados Concesiones de Infraestructuras, SA & Acsa Agbar Construcción, SA & Sorigué, SA & Benito Arnó e Hijos & Rubau Tarrés (UTE)
Grupo Acciona, SA & Obrascón Huarte Laín, SA (UTE)
Ferrovial Agroman, SA & Itinere Infraestructuras, SA & Construccions Rubau, SA (UTE)
Grupo Isolux Corsán, SA & Ahorro Corporación Financiera, SV, SA & Gerens Management Group, SA (UTE)
El desdoblament de l’Eix Vic – Ripoll, inclòs en el Programa de grans eixos viaris que està desplegant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, té com a objectiu millorar les comunicacions entre la plana de Vic, el Ripollès i l’Àmbit Metropolità.
Es preveu que les obres de desdoblament comencin durant el segon semestre d’aquest any i concloguin a mitjans de 2009. La variant de les Masies de Voltregà podrà entrar en servei durant el 2008.
Eix Vic-Ripoll
L’Eix Vic-Ripoll es recolza sobre la C-17, que uneix de sud a nord els municipis de Vic, Sant Hipòlit de Voltregà, Torelló, Sant Quirze de Besora, Montesquiu i Ripoll, seguint en gran part la vall del riu Ter.
Actualment, aquesta via està desdoblada entre Centelles i Manlleu i, amb l’objectiu de millorar les comunicacions entre Ripoll, Osona i l’Àmbit Metropolità, la Generalitat ha previst desdoblar aquest tram de la C-17 fins a Ripoll.
Aquesta actuació es finançarà mitjançant la fórmula de la concessió d’obra pública. En aquest sentit, avui, s’han obert les pliques del concurs per a la concessió d’aquest eix, que comprèn la gestió de tota la via des de l’enllaç de Centelles fins a Ripoll, de 49,4 quilòmetres de longitud, així com les obres de desdoblament del tram entre Manlleu i Ripoll, de 26,5 quilòmetres. Es preveu iniciar les obres durant el segon semestre d’aquest any.
Descripció de les obres
La nova autovia estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de circulació i vorals exteriors de 2,5 metres. Una mitjana de 3 metres i un voral interior d’1 metre separaran els dos sentits.
En bona part del recorregut, s’aprofita la plataforma actual de la C-17 i els desdoblaments s’efectuen per un costat o un altre de la via, en funció de la morfologia del terreny, alhora que s’adapten els enllaços existents.
Pel que fa a viaductes i túnels, la majoria es dupliquen. En aquest sentit, es construiran vuit túnels al llarg del traçat, entre els que cal remarcar el nou túnel de Ripoll, de 956 metres. Pel que fa a estructures, també destaquen els tres viaductes que es construiran sobre el riu Ter.
25 de maig de 2006