Avui s’han obert les pliques del concurs per a la concessió de l’Eix Vic Ripoll, que inclou tant la redacció del projecte constructiu i execució de les obres de desdoblament com la gestió de la futura autovia. Un cop estudiades les ofertes de les cinc empreses que s’han presentat al concurs, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, adjudicarà aquesta concessió, el mes vinent. L’import de licitació per a la construcció d’aquesta autovia és de 270,7 MEUR, mentre que l’import per a la gestió de l’eix es fixarà en el moment de l’adjudicació d’acord amb l’oferta guanyadora.

Les empreses que s’han presentat al concurs són les següents:

Cedinsa Concessionària, SA

Dragados Concesiones de Infraestructuras, SA & Acsa Agbar Construcción, SA & Sorigué, SA & Benito Arnó e Hijos & Rubau Tarrés (UTE)

Grupo Acciona, SA & Obrascón Huarte Laín, SA (UTE)

Ferrovial Agroman, SA & Itinere Infraestructuras, SA & Construccions Rubau, SA (UTE)

Grupo Isolux Corsán, SA & Ahorro Corporación Financiera, SV, SA & Gerens Management Group, SA (UTE)

El desdoblament de l’Eix Vic – Ripoll, inclòs en el Programa de grans eixos viaris que està desplegant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, té com a objectiu millorar les comunicacions entre la plana de Vic, el Ripollès i l’Àmbit Metropolità.

Es preveu que les obres de desdoblament comencin durant el segon semestre d’aquest any i concloguin a mitjans de 2009. La variant de les Masies de Voltregà podrà entrar en servei durant el 2008.

Eix Vic-Ripoll

L’Eix Vic-Ripoll es recolza sobre la C-17, que uneix de sud a nord els municipis de Vic, Sant Hipòlit de Voltregà, Torelló, Sant Quirze de Besora, Montesquiu i Ripoll, seguint en gran part la vall del riu Ter.

Actualment, aquesta via està desdoblada entre Centelles i Manlleu i, amb l’objectiu de millorar les comunicacions entre Ripoll, Osona i l’Àmbit Metropolità, la Generalitat ha previst desdoblar aquest tram de la C-17 fins a Ripoll.

Aquesta actuació es finançarà mitjançant la fórmula de la concessió d’obra pública. En aquest sentit, avui, s’han obert les pliques del concurs per a la concessió d’aquest eix, que comprèn la gestió de tota la via des de l’enllaç de Centelles fins a Ripoll, de 49,4 quilòmetres de longitud, així com les obres de desdoblament del tram entre Manlleu i Ripoll, de 26,5 quilòmetres. Es preveu iniciar les obres durant el segon semestre d’aquest any.

Descripció de les obres

La nova autovia estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de circulació i vorals exteriors de 2,5 metres. Una mitjana de 3 metres i un voral interior d’1 metre separaran els dos sentits.

En bona part del recorregut, s’aprofita la plataforma actual de la C-17 i els desdoblaments s’efectuen per un costat o un altre de la via, en funció de la morfologia del terreny, alhora que s’adapten els enllaços existents.

Pel que fa a viaductes i túnels, la majoria es dupliquen. En aquest sentit, es construiran vuit túnels al llarg del traçat, entre els que cal remarcar el nou túnel de Ripoll, de 956 metres. Pel que fa a estructures, també destaquen els tres viaductes que es construiran sobre el riu Ter.

25 de maig de 2006

1  

Imatges

Eix Vic-Ripoll

Eix Vic-Ripoll 489