- El programa també se centra en la intervenció posterior a través d’accions d’estimulació del llenguatge oral
El Govern ha aprovat destinar 4.114.360,9 euros a la pròrroga del Programa de detecció i intervenció primerenques de dificultats en l’aprenentatge, la comunicació i el llenguatge per al curs 2025-2026, que s’inscriu en el marc del Programa de Cooperació Territorial d’Educació Inclusiva (PCTEI).
Aquest programa se centra en la detecció de dificultats del llenguatge oral en els infants d’I3 a I5, i en la intervenció posterior a través d’accions d’estimulació d’aquesta habilitat en l’àmbit escolar i en la resta d’entorns educatius. L’objectiu d’aquestes mesures és facilitar l’accés a l’aprenentatge i l’adquisició d’una bona lectoescriptura. Es tracta de pràctiques educatives fonamentals per al desenvolupament harmònic dels infants.
Mitjançant aquest programa es contractaran 105 docents, preferentment mestres de l’especialitat de Pedagogia Terapèutica, Audició i Llenguatge o, també, mestres d’infantil o primària. Una d’aquestes places serà de tècnic/a docent, i també hi ha pogut optar el professorat d’educació secundària especialista en Orientació Educativa.
El programa PCTEI està cofinançat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i el Fons Social Europeu Plus (FSE+).




