El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ampliarà, a partir d’aquest divendres 1 d’agost, el servei del transport a la demanda Clic.cat de Can Sunyer, que enllaça els nuclis de Valldaina i Can Sunyer, de Castellví de Rosanes, amb Sant Andreu de la Barca.
L’autobús passarà a circular els dissabtes i diumenges de 8.30 h a 13.00 h i de 16.00 h a 19.00 h; i funcionarà també de dilluns a divendres feiners del mes d’agost de 7.30 h a 13.00 h i de 16.00 h a 19.00 h. De dilluns a divendres feiners de la resta de l’any circularà ininterrompudament entre les 7:20 h i les 19:15 h.
El servei actual funciona de dilluns a divendres feiners de tot l’any, excepte a l’agost, amb dues franges horàries, de 7.30 h a 13.00 h i de 14.45h a 19.15 h.
El recorregut, d’altra banda, afegirà tres noves parades a Sant Andreu de la Barca, als encreuaments entre els carrers Raval Corbera i Cervantes, Esport i Plaça de la Pau, i Carretera de Barcelona i Carrer Major.
El Clic.cat de Can Sunyer està operat per Soler i Sauret, SA i funciona des del 2019. El 2024 va transportar 20.720 viatgers, un 19% més que l’any anterior. En el que portem de 2025, el servei està transportant, de mitjana, 97 viatgers diaris. La mitjana de l’any 2024 va ser de 90 viatgers diaris. El 2019, quan es va posar en marxa, la mitjana va ser de 24 viatgers diaris.
Són millores realitzades a través del Fons Climàtic.
El Clic.cat
El Clic.cat és el servei de transport a la demanda digitalitzat, que funciona a través d’una aplicació mòbil que permet fer la reserva, veure en temps real la ubicació del vehicle, l’itinerari, el temps de recorregut o l’hora prevista d’arribada.
El Clic.cat ajuda a lluitar contra el despoblament, facilita la connexió entre les persones i els seus entorns socials i millora la cohesió territorial reduint la sensació d'aïllament, unint pobles i persones que comparteixen serveis i territori. És una eina de vertebració per garantir l’accessibilitat en transport públic a tot arreu. Catalunya disposa actualment de 55 línies Clic.cat.
L’objectiu del Departament és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per prop de 250 línies que arriben a més de 700 nuclis de població. Els serveis que encara no són Clic.cat funcionen via telefònica.




