query_builder 18 juny 2005 13:00
event_note Nota de premsa
Amb aquest parc, de 49,5 Megawats (MW), a Catalunya n’hi ha instal.lats vuit amb una potència de 143,8 MW
ELS CONSELLERS JOSEP MARIA RAÑÉ I SALVADOR MILÀ, INAUGUREN EL PARC EÒLIC DE RUBIÓ, EL MÉS GRAN DE CATALUNYA
Rañé ha afirmat que “ en 18 mesos ja hem arribat a fer la meitat del que s’havia fet en 18 anys en energia eòlica”
Els Consellers de Treball i Indústria, Josep Maria Rañé, i de Medi Ambient i Habitatge, Salvador Milà, han inaugurat avui el parc eòlic de Rubió, a la comarca de l’Anoia. El parc, de 49,5 Megawats (MW) de potència distribuits en 33 aerogeneradors, està ubicat als termes municipals de Rubió, Castellfollit del Boix i Òdena. Promogut per l’empresa EHN, filial d’Acciona Energia, el parc ha suposat una inversió de 50 milions d’euros.
El Conseller de Treball i Indústria, Josep Maria Rañé, ha declarat que “l’aposta del Govern per l’energia eòlica és ambiciosa i realista. Volem situar Catalunya al capdavant de les comunitats en enèrgia eòlica, i en tan sols 18 mesos ja hem arribat a fer la meitat del que s’havia fet en 18 anys”.
En aquest sentit, Rañe ha destacat que “el Govern vol aconseguir 1.500 MW eòlics en aquesta legislatura i ens hem fixat l’objectiu de 3.000 MW per l’any 2010”. El Conseller ha remarcat la importància d’aquesta xifra perquè “equival al combustible que gasten 17.500 camions cisternes, a la generació d’electricitat per abastir a dos milions de catalans i a l’estalvi de tres milions de CO2”.
El Conseller ha enmarcat l’aposta per l’energia eòlica dins una política energètica que “ asseguri la qualitat i la quantitat del subministrament elèctric per cobrir les necessitats de les persones, respectant el medi ambient”.
Per a la seva banda, el Conseller de Medi Ambient i Habitatge, Salvador Milà, ha dit que “amb la inauguració del parc eòlic de Rubió, la força que es posa en marxa duplica tota la producció eòlica que s’havia fet fins ara a Catalunya”. Segons Milà, “s’obre la porta a un model que cada cop serà millor perquè el futur parc serà millor i amb menys volum farem més energia, integrarem més bé el paisatge i farem una contribució més important al territori per a garantir un bon futur"
El parc eòlic de Rubió, que produirà 105 milions de kilowats hora l’any, consta de 33 aerogeneradors de 1.500 kw, de 80 metres d’alçada, 77 metres de diàmetre i ronda les 200 tones de pes, els més grans implantats a Catalunya. L’energia produïda es canalitzarà per quatre circuits subterranis dins el parc, transformada a 220 mil volts a la subestació i evacuada a la xarxa elèctrica de la línia Pobla de Segur – Pierola.
La nova instal.lació eòlica de Rubió produirà electricitat equivalent al consum de 30.000 llars, evitarà l’emissió anual de 103.000 tones de CO2 i exercirà un efecte depuratiu de l’atmosfera similar al de cinc milions d’arbres en el procès de fotosíntesi.
Nou impuls a l’energia eòlica a Catalunya
El parc eòlic de Rubió és el vuitè en funcionament a Catalunya. Entre tots els parcs, sumen una potència de 143,8 MW. En aquests moments, el nombre de parcs eòlics amb autorització administrativa a Catalunya és de 31 amb una potència de 983 MW. D’aquests 31, està previst que dos, situats al terme municipal de Tortosa, entrin en servei entre finals de 2005 i principis de 2006, amb una potència de 78 MW.
En aquest sentit, el govern de la Generalitat, tal i com recull el Pla de l’Energia, preveu assolir una potència de 1.500 MW d’energia eòlica al 2007, quantitat fixada per a aquesta legislatura. A més, es creen les condicions per arribar a l’objectiu de 3.000 MW a l’any 2010.
PARCS EÒLICS EN SERVEI
Parc eòlic Població Posada en servei Potència (MW)
Roses Roses 12/11/91 0.59
Pebesa Tortosa 05/10/95 4.05
Trucafort Colldejou, L’Argentera, La Torre de Fontaubella, Pradell de la Teixeta 29/03/99 29.85
Colladetes El Perelló 19/09/00 36.63
Calobres El Perelló 04/07/01 12.75
Mas de la Potra Duesaigües,
Pradell de la Teixeta 18/07/02 2.60
Collet dels Feixos Duesaigües 26/07/04 7.92
Serra de Rubió Castellfollit del Boix, Òdena, Rubió 18/05/05 49.50
TOTAL 143.89
EHN, l’empresa promotora del parc eòlic de Rubió, pertany a Acciona, grup que ha instal.lat 89 parcs eòlics amb 2.534 MW de potència a Navarra, Galícia, Andalusia, Castella-La Manxa, Murcia, Aragó i Catalunya, així com a França, Alemanya, Estats Units, Canadà i Austràlia.
1