event_note Nota de premsa

La residència per a gent gran Gatassa de Mataró iniciarà obres de remodelació el 15 de setembre

  1. La reforma d’aquest centre de la Generalitat de Catalunya es finançarà amb fons europeus Next Generation EU del Departament de Drets Socials i Inclusió
  2. La consellera Martínez Bravo l’ha visitat aquest matí acompanyada de l’alcalde del municipi
La consellera saluda una resident{"uuid":"3806653e-f20a-4c30-b780-63e16646102e","name":"mat_incrustar.JPG","author":"Drets Socials i Inclusió","type":"0","location":"0"}


La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha visitat avui la residència per a gent gran Gatassa de Mataró, acompanyada per l’alcalde del municipi, David Bote. La visita ha servit per conèixer de primera mà el projecte de remodelació integral d’aquest equipament públic, un dels 16 que gestiona el Departament. Les obres començaran el pròxim 15 de setembre i suposaran una inversió de 8,89 milions d’euros, la majoria dels quals (8,08 M€) provinents dels fons Next Generation EU que gestiona el Departament.

L’objectiu de la reforma és transformar aquest centre en un model de residència que s’assembli més a una llar, que posi al centre la persona usuària i en prioritzi l’autonomia i el benestar. La filosofia del projecte es basa en l’atenció centrada en la persona, professional i personalitzada, amb la voluntat d’assolir el màxim confort així com l’eficiència energètica de l’edifici.

En el decurs de l’acte, Martínez Bravo ha destacat que el Departament està millorant i enfortint la xarxa de residències pròpies. “Fa unes setmanes vam posar la primera pedra de dues noves residències i centres de dia per a gent gran a Sabadell i Terrassa i ahir vam començar les obres d’un tercer centre a Barcelona. Feia més d’una dècada que la Generalitat no construïa nous equipaments i els Next Generation ens han permès fer un tomb a aquesta situació”, ha explicat. La consellera ha subratllat també que amb els fons europeus “també es fan obres de remodelació importants en centres propis del Departament, com les que viurà Gatassa a partir del 15 de setembre. Intervencions que tenen per objectiu millorar les instal·lacions i sobretot la qualitat de vida de les persones que hi viviu, perquè pugueu sentir-ho encara més casa vostra”.

Martínez Bravo ha destacat que amb els 3 nous centres que està construint Drets Socials i Inclusió i les diverses obres de remodelació en centres propis s’ampliarà el parc públic de places residencials. Ha recordat que la conselleria també fa créixer el nombre de places del sistema públic d’atenció a la dependència mitjançant el concert social amb entitats. “Tot plegat fa que aquest govern hagi sumat, en només un any, 2.000 noves places públiques, un terç del compromís de tota la legislatura”, ha reblat.


Remodelació de la residència Gatassa

La consellera ha explicat que en una primera fase es reformaran integralment les plantes 4, 5 i 6, actualment en desús. Amb les obres es dotarà cada planta de 26 habitacions individuals, distribuïdes en dues unitats de convivència de 13 habitacions. Així, un cop finalitzada la remodelació, la residència comptarà amb un total de 162 places: 42 habitacions dobles (plantes 1, 2 i 3) i 78 habitacions individuals (plantes 4, 5 i 6).

La segona fase preveu també la rehabilitació dels espais comuns de les plantes 1, 2 i 3, on es duran a terme actuacions de protecció contra incendis a la planta baixa i soterrani, així com la millora de les façanes. En aquest sentit, s’inclourà el canvi de totes les finestres i la instal·lació de noves proteccions solars a la façana sud, que permetran millorar l’eficiència energètica de l’edifici.

Les obres s’allargaran durant uns 16 mesos i es dividiran en dues fases de 10 i 7 mesos respectivament, amb un mes de solapament. Durant tot el procés, es garantirà la seguretat i el benestar de les persones residents. És per això que es prendran mesures específiques per minimitzar l’impacte de les obres en el seu dia a dia, respectant els moments de descans, els accessos i les activitats habituals.


Visita institucional a l’Ajuntament

Abans de la visita a la residència, la consellera ha estat rebuda a l’Ajuntament de Mataró, on ha signat el llibre d’honor del municipi.

Logotips Next Generation EU{"uuid":"afd48dae-579e-4108-9359-e9ec0b415815","name":"linia-nova_BONA.jpg","author":"Drets Socials i Inclusió","type":"0","location":"0"}