Per segon any consecutiu, l'organització del certamen madrileny distingeix l'estand català per la seva claredat en l'exposició de les marques i dels productes turístics.
Divendres, 1 de febrer de 2008.– . FITUR, una de les principals cites de turisme a nivell mundial, ha premiat, per segon any consecutiu, l’estand de Catalunya per la seva proposta clara en la presentació de la seva oferta turística.
Aquest matí, el director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, ha rebut el premi al millor estand, de mans de la directora del saló, Ana Larrañaga, i del director comercial de la fira, Raúl Calleja. El jurat de FITUR, format pel Col·legi d’Arquitectes de Madrid i l’associació d’oficines nacionals de Turisme estrangeres (ONETE), ha valorat la presentació clara i coherent de la diversitat i del potencial turístic de Catalunya. Per la seva part, el director de Turisme de Catalunya ha destacat “la lluminositat que transmet l’estand i la bona acollida que ha tingut per part dels participants catalans”.
En l’edició d’aquest any de Fitur, Turisme de Catalunya participa amb un estand de més de 2.000 m2que presenta l’oferta turística catalana estructurada en dos grans conceptes: el territorial amb les marques turístiques, i el de productes i segments de mercat.
Pel que fa a les marques, l’estand de Catalunya compta amb la participació de les 10 marques que integren el territori: Barcelona, Costa Brava, Costa Daurada, Costa del Garraf, Catalunya Central, Pirineus, Terres de Lleida, Terres de l’Ebre, Val d’Aran, i enguany, com a novetat, l’oferta turística del Maresme sota la nova denominació de marca Costa de Barcelona – Maresme.
Els productes turístics es presenten en una zona que simula una gran plaça on s’ubiquen els diferents expositors i les múltiples propostes en turisme actiu, esportiu, familiar, gastronòmic, de golf, nàutic, cultural, de negocis, neu, sol i plata, rural i de salut. En aquest espai es poden consultar els nous webs específics que Turisme de Catalunya ha creat per promocionar els diferents productes.
Catalunya des de l’aire
L’estand de Turisme de Catalunya inclou el Terrat Gastronòmic, a càrrec de l’Escola d’Hostaleria de Tona (Catalunya Central) i una zona audiovisual on, aquest any, els visitants poden viatjar per Catalunya a través d’un innovador vol virtual, descobrint, entre d’altres itineraris, el Camí de Sant Jaume.
La instal·lació consta de tres pantalles de dos metres i mig d’ample cada una que completen un camp de visió en semicercle de set metres i mig al voltant de l’usuari, creant així una gran sensació d’immersió dins d’aquesta realitat virtual.