El telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat, el 012, ha rebut 2000  consultes des que va començar a prestar el servei especial d’informació sobre el procés de normalització de persones treballadores estrangeres, el passat 7 de febrer. Aquest dispositiu d’informació és tan sols un dels diversos mecanismes de coordinació establerts entre la Generalitat i el govern de l’Estat de cara al procés, que acabarà el proper 6 de maig.

En el marc de la col·laboració en el procés de normalització, la Secretaria per a la Immigració ha posat en marxa les següents actuacions, amb l’objectiu de fer arribar al màxim de persones tota la informació relacionada amb el procés de regularització d’immigrants que preveu el nou Reglament de la Llei orgànica 4/2000:

Formació del personal de les administracions:

La Secretaria per a la Immigració, mitjançant l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, ha organitzat cinc sessions de formació sobre el nou Reglament -una a cada delegació territorial-, adreçades al personal de la Generalitat i de les administracions locals. Als cursos hi han assistit un total de 671 empleats públics.

Lloc

Nombre d’inscrits

Tortosa

74

Tarragona

110

Lleida

116

Barcelona

215

Girona

156

TOTAL

671

Informació a les entitats, Consells Comarcals i Consolats

La Secretaria per a la Immigració ha facilitat informació sobre les preguntes més freqüents i els punts d’informació i de presentació de les sol·licituds per acollir-se al procés a les associacions d’ajuda als immigrants, a les entitats d’immigrants, als consells comarcals i a 23 consolats dels països amb més presència de població estrangera a Catalunya.

Informació ciutadana

La Secretaria per a la Immigració va activar la posada en marxa d’un dispositiu d’informació pensant especialment en tots aquells ciutadans –no empresaris- que volen normalitzar la relació contractual amb els seus treballadors del servei domèstic, i que no tenen un organisme proper on adreçar-se per a conèixer els passos a seguir en el procés.

El dispositiu especial per al procés inclou la introducció de la informació en el Servei d’Atenció Ciutadana (SAC), al portal de la Generalitat i al servei telefònic del 012, que fins avui ha atès prop de 2.000 consultes.

Seguiment del procés amb els agents socials

La Secretaria per a la Immigració ha establert un calendari de reunions mensuals de seguiment del procés amb les organitzacions sindicals UGT i CCOO, les patronals catalanes PIMEC-SEFES, Foment del Treball i CECOT, i l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya.