El Departament de Benestar i Família ha simplificat i unificat el nombre de convocatòries de subvencions destinades als Ajuntaments i altres ens locals, així com a les entitats privades. A partir d’ara, només existiran tres úniques convocatòries, que substituiran les 20 que existien en l’actualitat. Per tant, els Ajuntaments de menys de 20.000 habitants disposaran d’una ordre de convocatòria de subvencions i els Ajuntaments i ens locals de més de 20.000 habitants s’acolliran a una altra ordre. La tercera anirà dirigida a les entitats privades que sol·liciten subvencions als diferents serveis que ofereix el Departament de Benestar i Família.
El nou procediment es va acordar el passat 23 d’octubre en el si de la Comissió Permanent del Consell General de Serveis Socials, un òrgan col·legiat consultiu de l'Administració autonòmica i local, i de participació d'entitats i usuaris en les funcions públiques de planificació i ordenació de les competències del Departament de Benestar Social en l'àmbit de l'acció social.
Fruit d’aquesta simplificació i agilització dels tràmits, els Ajuntaments i les entitats privades trobaran unes bases generals que ordenen i unifiquen el procediment general de gestió de les subvencions, i unes bases específiques que concreten les regles objectives de valoració de cada programa. La convocatòria anual determinarà, fonamentalment, l’inici i el període de gestió del programa sol·licitat, i concretarà la partida pressupostària disponible, d’acord amb la Llei de Pressupostos anual.
Les tres noves ordres de convocatòria ja s’han publicat en el Diari Oficial de la Generalitat i els interessants tenen temps fins el 15 de febrer per presentar els seus respectius projectes. Per més informació, es pot consultar el web del Departament: http://www.gencat.net/benestar/