En el marc de la campanya de rebaixes d’hivern per al 2007 que s’inaugura el proper 8 de gener a tot Catalunya, l’Agència Catalana del Consum dóna als consumidors una sèrie de consells. L’ACC també recorda que el comerciant pot decidir tant la conveniència d’oferir els seus productes rebaixats, com la durada d’aquest període, que pot anar des d’una setmana fins a dos mesos. Segons preveu l’Ordre del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, el calendari de rebaixes d’hivern és aquest any entre el 8 de gener i el 7 de març, ambdós inclosos.

L’ACC recomana als consumidors seguir els següents consells:

1. Fer una llista dels productes que interessen, d’acord amb el pressupost disponible.

2. Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu habitual, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment.

3. Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat, sense defectes.

4. Diferenciar les vendes en rebaixes d’altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com les vendes en liquidació, les vendes en saldos, i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.

5. Comprobar si l’establiment admet habitualment les targetes de crèdit com a manera de pagament. També ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.

6. Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte. Els productes han d’estar etiquetats en català i/o castellà.

7. Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura ja que és la garantia. També cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si es detecten defectes en el producte, cal dirigir-se a l’establiment on s’ha adquirit i adjuntar el tiquet o factura de compra.

8. Consultar al comerciant la possibilitat de canviar el producte. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte en perfecte estat, excepte que així ho anunciï.

9. Tots els comerços han de disposar de Fulls Oficials de Reclamació/Denúncia.

10.És una garantia comprar en un comerç que estigui adherit a una Junta Arbitral de Consum.

Per a més informació, podeu trucar al 012, consultar el nostre web www.consum.cat o enviar-nos un correu electrònic a l’adreça: consum@gencat.net