La Generalitat posa al servei dels ciutadans 100 punts d'atenció per assistir-los en la declaració dels impostos sobre la renda i el patrimoni

Comença la campanya de la renda 2006

query_builder   2 maig 2007 12:00

event_note Nota de premsa

La Generalitat posa al servei dels ciutadans 100 punts d'atenció per assistir-los en la declaració dels impostos sobre la renda i el patrimoni

Comença la campanya de la renda 2006

El Govern atendrà els contribuents de manera conjunta amb l’AEAT per onzè any consecutiu per oferir el millor servei

La Generalitat ha habilitat 100 punts d’atenció per poder assistir els contribuents de forma personal i gratuïta en la confecció de les declaracions de l’impost sobre la renda (IRPF) i sobre el patrimoni (IP). Aquests punts, que estan repartits per tota la geografia catalana, són el resultat de la col•laboració que des de fa onze anys manté la Generalitat amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT). Els ciutadans poden concertar cita prèvia per confeccionar la declaració d’aquests dos impostos trucant al telèfon 901 22 33 44, o bé al 012 si només estan interessats a demanar cita per a l’impost sobre el patrimoni. Aquest número també està a disposició de totes les persones que vulguin informació sobre les deduccions de la Generalitat en l’IRPF o informació general respecte a l’impost sobre el patrimoni. Aquest tribut està totalment cedit a l’administració catalana.

Els punts d’atenció es distribueixen sobre el territori de manera que garanteixen la màxima cobertura i ofereixen un servei pròxim al ciutadà. A la demarcació de Barcelona s’hi instal•laran 48 oficines, mentre que a les comarques de Girona se n’hi ubicaran 17, a les de Lleida 16 i a les de Tarragona, 18. En total, en aquesta campanya funcionaran 6 punts d’atenció més que l’any passat, entre els quals destaquen les oficines liquidadores dels Registres Mercantils, situades en cada capital de província.

Un servei en xarxa més eficient

Aquest any creixerà el nombre de punts d’atenció que estan connectats a la intranet corporativa de l’AEAT, que passaran dels 8 de la campanya passada als 30 de l’actual. Aquest increment permetrà que més persones amb dret a devolució puguin rebre els diners de forma més ràpida, ja que facilita l’accés dels funcionaris de la Generalitat a la informació tributària dels contribuents, l’actualització de les dades i la tramesa telemàtica de la declaració a l’AEAT.

A més, enguany es podrà realitzar la declaració de patrimoni en tots aquells punts on hi hagi personal de la Generalitat, és a dir, a les quatre delegacions de Tributs, a les 45 oficines liquidadores repartides al llarg de tot el territori i a les 7 plataformes conjuntes entre Generalitat i AEAT.

Durant la campanya 2005, els punts d’atenció que la Generalitat va posar al servei dels ciutadans van ajudar a 40.526 persones a fer la declaració de la renda o l’esborrany, i també es va prestar assistència tècnica a 2.535 persones en l’elaboració de la declaració de l’impost sobre el patrimoni.

Una col·laboració consolidada

La cooperació entre la Generalitat i l’AEAT, plenament consolidada després d’onze anys, s’emmarcarà per segona vegada consecutiva sota una imatge gràfica comuna que permetrà identificar les plataformes conjuntes que les dues administracions posaran al servei del ciutadà. També es manté el missatge de la campanya anterior, “Més serveis: junts i a prop, encara millor”, amb la voluntat d’explicitar els beneficis que reverteixen en els ciutadans gràcies a la coordinació entre ambdues administracions.

La col·laboració es materialitza amb el trasllat de personal de les oficines liquidadores als punts d’atenció de l’AEAT, la formació del personal de les oficines liquidadores esteses per tot el territori i la possibilitat de confeccionar la declaració de patrimoni en tots els punts on hi hagi personal de la Generalitat.

 

undefined
undefined
undefined
undefined