
- La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, visita les obres de la nova via ciclista de Celrà, que segueix el corredor de la C-66
- El nou vial tindrà 1,8 km de longitud i l’obra comportarà una inversió de 2,7 MEUR
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, Paneque ha remarcat la “singularitat” de l’obra de la nova via ciclista de Celrà, en què el Departament ha aplicat “diferents mesures de protecció del medi ambient, perquè ens hem anat trobant diverses espècies protegides”. Així, aquesta actuació “simbolitza la manera de fer les infraestructures en aquests moments per part del Govern, amb un total respecte per l’entorn i la sostenibilitat”, ha posat en valor.
Aquest és un “projecte estratègic de mobilitat quotidiana dins l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que afavoreix els desplaçaments diaris”, i promou la “salut i la descarbonització de la mobilitat”, ha exposat la consellera Paneque. L’obra comporta la construcció d’un “corredor ciclable continu que incrementa la seguretat de vianants i ciclistes, ofereix una alternativa real al vehicle privat i reforça la cohesió intermunicipal”; així, és un “exemple de política útil basada en criteris tècnics, de sostenibilitat i de servei públic”, ha manifestat.
Paneque ha visitat avui les obres que el Departament està executant per a configurar una nou eix ciclista a Celrà, que seguirà el corredor de la C-66, d’1,8 quilòmetres de longitud, des de la sortida del municipi fins a connectar amb Girona. Es preveu que entri en servei el desembre vinent. Els treballs comportaran una inversió de 2,7 MEUR.
La nova via discorrerà des de la rotonda de la C-66, on connecta amb la trama urbana de Celrà pel carrer Joan Alsina, fins al límit amb el terme municipal de Girona. Enllaçarà amb un itinerari que va condicionar l’Ajuntament de Girona fins al centre de la ciutat, de manera que aquesta obra permetrà connectar els dos nuclis urbans amb mitjans que promouen la mobilitat activa i descarbonitzada.
El traçat del nou vial a Celrà aprofita i condiciona camins existents en un tram inicial i, a continuació, inclou un tram de nova execució mitjançant una passera adossada al mur existent a la línia del ferrocarril, per sobre del riu Ter. L’estructura, metàl·lica, té una longitud de prop de 525 metres.

Aquesta actuació s’emmarca en un conveni de col·laboració entre el Departament de Territori, l’Ajuntament de Celrà i Infraestructures de Catalunya, mitjançant el qual la Generalitat impulsa i executa les obres, alhora que aportarà 2,2 MEUR, i el govern municipal, 500.000 euros. L’obra compta amb finançament del fons Next Generation EU.
Aquesta actuació s’emmarca en Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que té entre els seus eixos l’impuls a tot el territori català d’una xarxa de vies per a vianants i ciclistes que permetin potenciar l’ús de la bicicleta ja sigui per desplaçaments quotidians com per motius d’oci i turisme. A més, aquesta estratègia vol ser una eina de millora de la qualitat de vida de les persones, mitjançant projectes de connectivitat de mobilitat quotidiana a l’entorn dels 10 quilometres.




