Els departaments d’Economia i Finances i de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l’Agència Catalana del Consum i de la Secretaria de Mobilitat respectivament, estan en contacte amb AENA i el Ministeri de Foment per tal de conèixer de primera mà les decisions que prenguin aquestes institucions, com a autoritats competents en aquesta matèria, en relació als viatgers afectats.
La Generalitat està exercint plenament les seves competències en matèria de defensa al consumidor. En aquest sentit, ha posat en marxa les següents actuacions:
1. Habilitar un punt d’atenció de l’Agència Catalana del Consum a la terminal A de l’aeroport del Prat, on poden adreçar-se totes les persones afectades per elaborar la seva reclamació
2. Posar a disposició dels ciutadans el telèfon d’informació 012 per atendre dubtes o aclariments respecte a aquest tema.
L’Agència Catalana del Consum recorda a tots els viatgers afectats que, d’acord amb la normativa europea i com a titulars d’un bitllet d’avió, tenen dret a fer les següents reclamacions.
1. El retorn de l’import íntegre del seu bitllet
2. Demanar que se’ls faciliti un vol alternatiu operat per qualsevol altra companyia.
3. Reclamar danys i perjudicis L’Agència Catalana del Consum recorda que presentar una reclamació és condició sine qua non per poder rebre compensacions posteriors.
El director de l’Agència Catalana del Consum ha visitat aquest matí el punt d’atenció al consumidor habilitat a l’aeroport del Prat per atendre personalment les persones afectades per la cancel·lació del seu vol. Fins a les dues del migdia s’hi havien rebut un total de 50 reclamacions.