Imposava a alguns distribuïdors clàusules d’exclusivitat sobre les seves gasoses

La multinacional haurà de modificar les seves relacions contractuals amb alguns distribuïdors catalans

El Tribunal Català de Defensa de la Competència ha considerat una conducta restrictiva de la competència l’establiment de clàusules d’exclusivitat de producte pactades per temps indefinit entre Cadbury Schweppes, Bebidas de España SA, propietària de la marca de gasosa La Casera, i dos dels seus distribuïdors, Coratama, SA i Port Parés, SA. Les clàusules impedien que aquests distribuïdors poguessin comercialitzar altres gasoses que no fossin de la marca La Casera. Ambdós distribuïdors independents actuen en el canal de distribució de productes alimentaris Horeca (hostaleria, restaurants i càtering).

 L’empresa de gasoses Sanmy, SA, que gaudeix d’una forta implantació a les comarques de la Província de Barcelona, va presentar una denúncia contra la multinacional per presumptes pràctiques restrictives de la competència, consistents en què, segons l’empresa denunciant, Cadbury Schweppes forçava aquestes empreses a comercialitzar únicament la gasosa de la marca La Casera sota amenaça de deixar de subministrar-los la resta de productes de la marca Schweppes.

En la seva resolució, el TCDC considera que aquest tipus de pacte contractual és il·legal segons un article de la Llei de defensa de la competència, que prohibeix en concret qualsevol acció destinada a limitar o a controlar la distribució de productes. Per aquest motiu el Tribunal ha intimat a Cadbury Schweppes a modificar les seves relacions contractuals amb els dos distribuïdors i, a la vegada, li ha imposat una sanció de 100.000 €.

 En els tres anys que porten en funcionament, els òrgans catalans de defensa de la competència han tingut coneixement de 50 actes que podrien infringir la Llei de defensa de la competència a Catalunya. Les resolucions dictades pel Tribunal Català de Defensa de la Competència es poden consultar on-line a la web d’aquest organisme.