ContactaEN
event_note Nota de premsa

El delegat del Govern presenta la nova Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat

Aquesta Oficina és fruït de la iniciativa dels Serveis Territorials de la Generalitat de Catalunya i de la pròpia Delegació del Govern de Girona i engega el procés d’integració de les diferents unitats territorials de la Generalitat de Catalunya a Girona en una única seu. L’objectiu d’aquesta Oficina d’Atenció Ciutadana és assolir un model organitzatiu i funcional òptim, adient a les demandes de servei de la ciutadania, que faciliti la correcta comunicació de les persones amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya a Girona.

La nova Oficina de la Generalitat és l’embrió del que haurà de ser l’Oficina d’Atenció Ciutadana de la nova seu institucional de la Generalitat de Catalunya a Girona (a l’antic Hospital Santa Caterina). La nova oficina, doncs, no només representa l’estrena d’un nou espai, sinó l’inici del treball per assolir un nou model d’atenció als ciutadans i ciutadanes en dues direccions determinades: En primer lloc, una oficina on s’ha de concentrar, en un mateix emplaçament, l’atenció i informació generalista sobre el conjunt de serveis i tràmits de la nostra organització a Girona, de forma integrada. En segon lloc, una oficina amb un fort impacte extern: basada en l’atenció i informació de proximitat, regida per criteris de simplificació i racionalització, de llenguatge planer i de tracte amable, que presentarà a la ciutadania el treball de cadascuna de les unitats de la nostra Administració a Girona, i per tant que representarà el conjunt de la nostra organització. La consecució final de tot el procés tindrà lloc al nou edifici de la Generalitat de Catalunya a Girona. En aquest edifici s’hi concentraran el conjunt de tots els serveis territorials de la Generalitat de Catalunya a Girona, actualment ubicats de forma dispersa a la ciutat de Girona, que representen els 15 Departaments de l’Administració actual.

En la nova seu institucional, l’Oficina d’Atenció Ciutadana ocuparà una superfície de 1100 m2 i concentrarà l’atenció, el registre d’entrada, i la informació dels serveis, tràmits i organització de tota la Generalitat a Catalunya a Girona. Amb l’entrada en funcionament d’aquesta oficina comença, per tant, el camí per fer realitat el model. Aquesta nova OAC ha de liderar el camí cap a la integració del serveis d’atenció i informació de la Generalitat a Girona amb uns objectius a curt termini que es resumeixen en: sistematitzar els tràmits dels serveis territorials que seran informats i atesos des de l’OAC; concretar-los en una carta de serveis; realitzar la revisió de la documentació dels processos per tal que la ciutadania s’entengui amb la nostra Administració de forma fàcil.