- Preveurà un increment dels professionals que atenen les trucades, de coordinadors i supervisors i de personal de guàrdia
- Un dels punts més destacats del nou contracte serà la incorporació permanent de professionals a les sales operatives encarregats de donar suport psicosocial al personal
El contracte es farà per un valor estimat de 50.332.920,42 euros i un pressupost base de licitació de 27.683.106, 23 euros, IVA inclòs. Tindrà una durada inicial des de l’1 d’abril de 2026 fins al 31 de març de 2028, amb possibilitat de pròrroga per un període màxim equivalent al del contracte inicial.
Les sales operatives del 112 atenen i gestionen, les 24 hores del dia cada dia de l’any, les trucades que la ciutadania realitza al telèfon únic d’emergències 112. L’any 2024, el CAT112 va atendre 2.372.899 trucades operatives (causades per una emergència i que activen algun recurs d’emergències), un 2,3% més que el 2023. De fet, les trucades han anat augmentant els darrers anys. Des del 2013, les trucades operatives al telèfon d’emergències 112 han anat en ascens, i han passat d’1.227.043 trucades el 2013 a les 2.372.899 del 2024. En aquests dotze anys, el nombre de trucades operatives rebudes ha crescut un 93%.
Més personal
El nou contracte que es licita inclou millores quantitatives i qualitatives relatives a la continuïtat i qualitat del servei, en un context d’augment de la demanda; al benestar del personal, amb eines de suport emocional, formació contínua i protocols de protecció; així com per una major responsabilitat social i ambiental del servei. El nou contracte preveurà un increment de les persones professionals que atenen les trucades (gestors/es); dels professionals de coordinació i de supervisió, així com del personal de guàrdia que es pot incorporar en cas d’una emergència sobrevinguda que faci incrementar de forma important les trucades al 112 (inundacions, incendis, accident químic...).
Un dels punts més destacats del nou contracte serà la incorporació permanent de professionals a les sales operatives encarregats de donar suport psicosocial al personal, tant en l’àmbit de prevenció com en cas d’emergència.
Destaca també que, com a mesura de protecció integral del personal, es requereix a l’empresa adjudicatària la implantació d’un protocol específic per a la prevenció, detecció i actuació davant assetjament tant laboral com sexual o per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere, origen, religió, o qualsevol altra forma de discriminació. També l’obligatorietat de formació especialitzada en igualtat, comunicació no sexista i gestió d’assetjament per a tot el personal. Aquestes mesures han estat dissenyades amb el suport de l’equip del Gabinet de Seguretat i Polítiques Transversals del Departament d’Interior i Seguretat Pública.
El CAT112 es regula per la Llei 9/2007, de 30 de juliol, del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya. La seva missió principal és contribuir a donar una resposta ràpida, senzilla, eficaç i coordinada a les peticions urgents d’assistència que faci qualsevol ciutadà o ciutadana en el territori de Catalunya en matèria d'atenció sanitària, d'emergències ambientals, d'extinció d'incendis i salvament i de seguretat ciutadana, amb la coordinació de protecció civil, si escau, dels serveis corresponents, amb independència de l'Administració pública o de l'entitat a la qual correspongui la prestació material de l'assistència requerida.




