Una cinquantena de productores s’han inscrit de la mà del consorci per a l’audiovisual català a fi de participar en el mercat televisiu més important d’Europa, el MIPCOM que comença avui a Cannes i durarà fins divendres, dia 21 d’octubre. L’objectiu de tots ells és presentar les novetats dels catàlegs respectius i aconseguir externalitzar la producció més enllà de les nostres fronteres. És per això que Catalan Films & TV organitza cada any un estand umbrella, per tal de facilitar la seva participació i reforçar la projecció enfront dels compradors potencials. El Palais des Festivals a Cannes és novament la seu oficial d’aquest certamen, que enguany acull més de noranta-cinc països. La dinàmica en aquest tipus de mercats enfronta als productors a cinc dies de frenètiques negociacions, tancant les graelles dels pròxims anys a les cadenes de televisió d’arreu del món.

Entranyables personatges

La majoria dels productes que duran els representants catalans són cintes d’animació amb personatges tan entranyables com la vaca Connie, Lua, Capelito, Ted Vision, l’ós Bernard, etc., als quals se sumaran les divertides creacions d’Icon Films, Lola y Virginia, i de Red Mouse Factory, els Edebits. En aquest sentit, les dues companyies aprofitaran el marc del MIPCOM per fer les presentacions oficials de les sèries adreçades a un públic infantil. Fora del format animació, també s’hi troben les aportacions de Comboi 927, produït per Televisió de Catalunya, i els films de ficció, El año que trafiqué con mujeres i La Atlántida de Prodigius Films.

Barcelona, 17 d’octubre de 2005