El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, com a president del Consell General de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC); el president del Gremi d’Editors de Catalunya (GEC), Antoni Comas, i el president de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana (AELC), Lluís Pagès, han signat, aquest matí, un conveni de col•laboració pel qual s’estableix el marc d’actuacions per a promocionar i internacionalitzar el sector editorial català durant l’any 2006 amb la finalitat d’optimitzar la presència a Frankfurt el 2007. L’ICIC finançarà les accions que es derivin d’aquest conveni amb un màxim de dos milions d’euros per a l’any 2006.

            Les accions objecte d’aquest conveni, que serà vigent fins a finals d’any,  s’articulen entorn de cinc eixos fonamentals:

-Elaboració d’un Pla de Comunicació Nacional i Internacional encarregat de la difusió permanent d’informació en els mitjans de comunicació professionals internacionals i de la relació amb els mitjans especialitzats de Catalunya per tal d’aconseguir un seguiment continu de la notícia.          

-Posada en marxa d’un Programa de formació contínua, amb especial atenció al màrqueting de comerç exterior, la preparació en fires internacionals, i en el coneixement de tots els serveis de valor afegit que ofereix la Fira de Frankfurt.

           -Oferiment d’Ajuts específics a la promoció  on s’inclouen ajuts per a la traducció d’obres i projectes editorials diferents dels recolzats per altres institucions públiques i per a la participació en fires amb l’objectiu d’incrementar el nombre d’empreses, millorar l’espai disponible, la imatge comuna i el material informatiu –dossiers, catàlegs i documents per a la presentació de productes.  En aquest eix es concreten també ajuts per a Frankfurt 2006 i 2007 per a aquelles empreses que vulguin tenir presència física a la fira –estand propi o col•lectiu o visita d’una jornada–, per a la realització de viatges d’autors, presentacions, taules rodones o rodes de premsa.

            -Prestació d’Ajuts a la Tecnificació d’empreses editorials, afavorint la implantació de noves tecnologies en el sector editorial.

            -Engrandiment, agrupament i millora de la Presència i la Imatge col•lectiva en fires rellevants. En el cas de Frankfurt 2006 s’instal•laran dos estands conjunts, un d’institucional i un altre professional, com a avançament del que serà el 2007.

Barcelona, 30 de juny de 2006