- El Govern aprova dotar 62 noves places de caràcter tècnic per assumir les noves tasques derivades del traspàs de competències
- Els nous efectius s’ocuparan del control dels procediments d’iniciació, tramitació i resolució d’aquesta prestació no contributiva
El 24 de juliol de 2024, el Departament de Drets Socials i Inclusió va signar un conveni amb l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) que tenia per objecte l'assumpció per part de la Generalitat de Catalunya de la gestió de l’IMV, tret del pagament de la prestació, que l’efectuarà l’INSS. El conveni també establia que les actuacions de control les assumirien els òrgans de la Generalitat de Catalunya responsables de la funció interventora.
El traspàs de competències preveu, entre altres tasques:
• La comprovació dels requisits establerts per gaudir de la prestació.
• La planificació dels procediments de control que s’hagin de realitzar.
• La determinació de les eines informàtiques necessàries i el seu desenvolupament.
• La gestió de mesures per millorar les incidències.
• El suport tècnic i jurídic per al traspàs dels expedients pendents de gestionar per l’INSS.
D’acord amb les dades lliurades per l’Institut Nacional de la Seguretat Social, el volum de sol·licituds de l’Ingrés Mínim Vital en l’àmbit de Catalunya l’any 2024 va ser de 68.210, a les quals s’ha d’afegir l’activitat de la tramitació dels expedients i recursos pendents de resoldre d’anys anteriors.




