El Departament de Justícia ha ubicat el Jutjat de Primera Instància núm. 44 de Barcelona en aquesta nova seu i ha traslladat durant el cap de setmana la infraestructura informàtica i el material necessari nou per començar a treballar avui mateix. Per poder dur a terme l’esmentat trasllat, s’han realitzat tasques de neteja (dependències, cortines i material traslladat del Jutjat com CD, llibres de registre, etc.) i de pintura.
L’equip de manteniment de la Gerència de Suport Judicial de Barcelona Ciutat ha realitzat tasques de manteniment a les dependències facilitades durant el cap de setmana: canvi de panys de portes, revisió dels equips de climatització, enllumenat, cablatge informàtic, etc. perquè tot funcioni correctament abans de la seva posada en marxa.
Els nous espais s’han dotat de mobiliari nou, despatx sencer per al magistrat, despatx sencer per a la secretària judicial, taula, armaris i prestatgeries per als funcionaris. S’han traslladat les taules i les bancades per al públic del Jutjat núm. 44 i s’han subministrat cadires noves per a la sala de vistes.
D’altra banda, s’han instal·lat equips informàtics nous, l’equip de gravació de les vistes i, en breu, una fotocopiadora nova. El Centre de Telecomunicacions ha fet les connexions de telefonia, mantenint el mateix número de capçalera del Jutjat i el mateix número de fax.
D’altra banda, des del primer dia, els operaris de manteniment de la Gerència de Suport Judicial de Barcelona Ciutat van traslladar el material utilitzat (cavallets, palets, ventiladors, deshumidificadors) per realitzar tasques de conservació i restauració de la documentació afectada en les inundacions del dia 18 d’abril en el Palau de Justícia de Barcelona a l’edifici del carrer Veneçuela, 74-76, de Barcelona, per tal que els arxivers poguessin treballar des del primer moment en la neteja, conservació i recuperació de l’arxiu del Jutjat de Primera Instància núm. 44 de Barcelona, que està duent a terme el Servei de Documentació, Biblioteques i Arxius Judicials de la Direcció General de Relacions amb l’Administració de Justícia.
En aquest sentit, s’ha creat un equip de treball per dur a terme aquestes tasques de neteja, conservació i recuperació de l’arxiu, format per 21 persones contractades, coordinades pel Departament, que han estat treballant durant el cap de setmana. Aquest equip de treball ha iniciat un procediment d’assecat manual dels documents molls o humits i de neteja dels documents cremats per tal de recuperar al més aviat possible la documentació afectada.
El grup d’arxivers, que va iniciar la seva actuació el mateix dijous 22 de setembre, ha permès que en 24 hores s’hagi identificat tota la documentació malmesa i que en 48 hores s’hagi traslladat a les dependències on s’està treballant en la seva recuperació, conservació i restauració.
En aquests moments s’han localitzat 6.392 expedients, 4.071 dels quals s’han identificat i es poden restaurar i, pel que fa als 2.321 restants, s’haurà de fer una nova valoració en un futur per poder confirmar si es poden identificar i recuperar. Els expedients més afectats per aquest incendi són els de la jurisdicció civil que corresponen als anys compresos entre el 1997 i el 1999 i entre el 2003 i el 2005, i es tracta bàsicament d’estafes, desnonaments, hipoteques, etc.
D’altra banda, el Departament de Justícia, el mateix dia de l’incendi, va atendre i informar els delegats de prevenció presents de l’abast d’aquest i de les diferents mesures que s’anaven posant en marxa. Ahir dilluns, el Departament de Justícia va informar els treballadors, el jutge i el secretari judicial del Jutjat núm. 50, que està situat a sota del Jutjat incendiat i que va resultar afectat durant les tasques d’extinció, de l’absència de risc de caiguda del sostre. El Departament ha planificat la restauració del fals sostre del Jutjat de Primera Instància núm. 50 per tal que no interfereixi en el seu funcionament ordinari.