- Es crea la Subdirecció General de Suport i Gestió de Col·laboració Publicoprivada per assessorar els òrgans de contractació de la Generalitat a l’hora de tramitar projectes de col·laboració publicoprivats en àmbits com el de les infraestructures
- La nova subdirecció del Patrimoni Immobiliari facilitarà la tramitació de grans projectes com el Campus Clínic-UB o el Catalunya Media City, entre d’altres
Entre les principals novetats, destaca la nova Subdirecció General de Suport i Gestió de Col·laboració Publicoprivada, que s’adscriurà a la Direcció General de Contractació Pública. Des d’aquesta unitat es donarà suport jurídic i assessorament econòmic i operatiu a tots els òrgans adjudicadors dels diferents departaments de la Generalitat i de la resta del seu Sector Públic, a l’hora d’endegar projectes impulsats pel sector públic i el privat en àmbits com el de les infraestructures.
També es crea la Subdirecció General Tècnica, adscrita a la Direcció General de Patrimoni. Entre les seves funcions es troba la de facilitar la tramitació d’alguns dels projectes urbanístics més importants que s’impulsaran durant aquesta legislatura com el Campus Clínic-UB a Barcelona, el desenvolupament del Catalunya Media City al sector de les Tres Xemeneies a Sant Adrià de Besòs, el Centre d’Innovació del Vehicle Autònom i Connectat al Baix Penedès, o les noves operacions immobiliàries de reubicació d’oficines administratives a la Torre Fira i el 22@.
Reforç a l’activitat econòmica i a la gestió dels fons europeus
Per reforçar l’activitat econòmica i aprofitar al màxim les oportunitats que ofereixen els fons europeus per a la transformació de l’economia catalana es posen en marxa dues noves unitats. D’una banda, l’Assessoria Jurídica tindrà una nova Àrea d’Assessorament en Matèria d’Ajuts i Fons Europeus que donarà suport jurídic especialitzat als òrgans del Departament responsables de l’activitat econòmica, l’anàlisi i la prospectiva econòmica, els fons europeus i els ajuts d’Estat. També contribuirà a reforçar les tasques derivades de la vinculació de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) al Departament i de la Subdirecció General de Promoció Econòmica, creada recentment, que intensifiquen les polítiques de promoció de l’activitat econòmica i la competitivitat del teixit productiu català.
D’altra banda, la Direcció General de Fons Europeus i Ajuts d’Estat incorpora la Subdirecció General d’Anàlisi i Seguiment del Finançament Europeu per coordinar els projectes finançats amb recursos provinents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i d’altres instruments de finançament europeus, realitzar-ne el seguiment i avaluar-ne l’impacte. També impulsarà procediments que garanteixin una implementació adequada de les directrius vinculades als fons europeus, garantint el compliment de la normativa comunitària i estatal en matèria de gestió, execució, justificació i control dels fons.
Impuls al sector financer català i a l’anàlisi econòmica
La Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor comptarà amb la nova Àrea de Mercat de Valors, Projectes Sectorials i Educació Financera, que té com a objectius principals impulsar el primer clúster de serveis financers català, liderar estratègies i iniciatives que afavoreixin l'impuls del sector i promoure l’educació financera. També oferirà recursos i serveis financers a l’activitat productiva i de recerca per facilitar el coneixement, la competitivitat i l’ocupació de qualitat.
S’amplia l’àmbit competencial de l’Àrea d’Estudis i Anàlisi de la Direcció General d’Anàlisi i Prospectiva Econòmica, es dona més pes a les funcions de coordinació i s’inclou una nova responsabilitat, d’abast transversal, de fomentar al creixement i la transformació de l’economia catalana, a la Subdirecció General de Promoció Econòmica de la Direcció General d’Activitat Econòmica.
Per una gestió més eficient i eficaç
El text inclou un conjunt de mesures d’organització interna que busquen enfortir l’estructura administrativa i millorar l’eficiència en la gestió dels recursos humans, fiscals i documentals. Així, per donar resposta al volum creixent de tasques vinculades a la gestió del personal al servei del Departament i guanyar eficàcia en els processos de selecció i provisió de llocs de treball, es desdobla l’actual Servei de Recursos Humans en la Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals, ja existent, i el nou Servei de Planificació Provisió i Selecció de Personal.
A la Secretaria d’Hisenda, l’Àrea de Política Fiscal Corporativa passa a ser la nova Subdirecció General de Política Fiscal Corporativa. Finalment, el Gabinet Tècnic assumeix la gestió de l’arxiu central, fins ara responsabilitat de la Direcció de Serveis, tenint en compte que la gestió documental està cada vegada més vinculada a processos d’administració digital i govern de les dades.
El nou Decret de reestructuració del Departament d’Economia i Finances entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.




