El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, va presidir ahir, 27 de gener, al Palau de la Generalitat, la reunió constitutiva del Grup de treball sobre bon govern i transparència administrativa.

El president de la Generalitat, Pasqual Maragall,  va  presidir  ahir, 27 de gener, al Palau de la Generalitat, la reunió constitutiva del Grup de treball  sobre bon govern i transparència administrativa.

La  trobada  inicia les activitats formals d’aquest Grup de treball, constituït a proposta del conseller de Justícia, Josep M. Vallès, per l’Acord de Govern de 21 de desembre de 2004, amb l’objectiu de garantir la transparència en la gestió dels recursos públics i la igualtat en l’accés a la informació de la ciutadania, les organitzacions i les empreses.

El Grup està presidit per l’exsíndic de Greuges, Anton Cañellas Balcells, i  en formen part: Manuel Ballbé Mallol, Joan Cals Güell, Helena Guardans i Cambó, Pere Lluís Huguet Tous, Joan Josep López Burniol, José Luis López Bulla, Josep Mir i Bagó, Amadeu Petitbó, Jordi Porta i Eulàlia Vintró Castells.

El Grup sobre bon govern i transparència administrativa té la seva seu al Centre d’Estudis Jurídics, on desenvoluparà des d’ara les seves activitats, i compta amb el suport tècnic del Departament de Justícia.

Els treballs del Grup s’han de concloure en un termini de sis mesos, amb la presentació d’un informe que inclogui recomanacions sobre reformes normatives o de procediment administratiu que respectin els principis de transparència i de bon govern i redueixin el risc de pràctiques desviades de l’interès general.

El president de la Generalitat va adreçar unes paraules als integrants del Grup, remarcant el compromís de l’executiu català  en la transparència de l’Administració envers la ciutadania, tal com estableixen el Pla de Govern 2004-2007 i el Pacte del Tinell.