L’actuació s’emmarca dins del Pla Golf Pèrsic com a un mercat prioritari
 
La presidenta de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes SA (PRODECA), del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Montserrat Gil de Bernabé, encapçala una missió de prospecció de mercat als Emirats Àrabs Units, del 23 al 28 de febrer.
 
Aquesta actuació s’emmarca dins els plans d’actuacions en mercats prioritaris que estableix PRODECA, i concretament en el Pla Golf Pèrsic, que comprèn els països d’Aràbia Saudita, Emirats Àrabs, Kuwait, Qatar, Bahrein, i Oman, a més de Turquia, Síria i Jordània. L’objectiu és estudiar les possibilitats per als productes agroalimentaris catalans i els serveis a l’agricultura i la ramaderia, així com l’estudi del mercat i de canals de comercialització al Golf Pèrsic.
 
Així, Gil de Bernabé, s’entrevistarà amb diferents institucions de la zona, així com empreses i distribuïdors del sector agroalimentari d’aquell país, i visitarà la fira Gulfood’08, a Dubai, la més important del sector en tot Orient mitjà, que atrau visitants de tot el món, i en la darrera edició va reunir 1.539 expositors, amb 2.471 empreses representades, que provenien de 75 països, i una afluència de 37.618 visitants de 140 països. El certamen va experimentar el 2007 un creixement del 40 per cent comparada amb l’edició anterior. L’objectiu de la visita es valora la participació de PRODECA en properes edicions.
 
Val a dir que els Emirats Àrabs, porta d’entrada al Golf Pèrsic, amb 83.600 quilòmetres quadrats i 4.041.000 d’habitants, és un mercat molt atractiu, amb una població amb alt nivell de renda i gran consum de productes importats, i on la distribució moderna hi està ben introduïda. A més, Dubai és el destí amb major creixement turístic del món segons l’OMC. Amb el creixement en hotels (enguany hi haurà 40 hotels de 5 estrelles operant) i restaurants en GCC, les oportunitats per als expositors continuen expandint-se. Aquest factor, combinat amb l’augment de població i la capacitat de Dubai per a reexportar aliments (Dubai és un gran reexportador, el 72 per cent de les seves importacions són reexportades a 160 països) assegura un mercat molt lucratiu, i que té accés a 2 bilions de consumidors dels Emirats Àrabs Units i la regió.
 
PRODECA té com a objectius la promoció de la producció agroalimentària catalana i el foment de la internacionalització del sector agroalimentari. En aquest sentit, desplega programes d’actuacions d’acord amb les polítiques del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural.
 
22 de febrer de 2008