L’1 de maig començaran a funcionar 33 nous radars.

 

Des del 2003 la velocitat mitjana a la xarxa viària bàsica s’ha reduït 6.4 km/h.

 

El Departament d’Interior i el Servei Català de Trànsit demanen al govern central la tipificació com a delicte de l’excés de velocitat, alcoholèmia positiva i conduir sense permís.

 

 

El secretari general d’Interior, Relacions Institucionals i Participació -Joan Boada-, el director del Servei Català de Trànsit –Josep Pérez Moya- i l’Intendent en Cap de la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra –Sergi Pla-  han presentat aquest migdia el Pla integral contra la velocitat excessiva  i el Pla de control i seguiment del binomin velocitat-accidents.

 

A partir de l’1 de maig començaran a funcionar 33 nous radars fixos del SCT, dels quals 6 seran del format piezoelèctric, és a dir, que funcionen a través d’un senyal elèctric i que no són detectables pels inhibidors de radars. D’aquests 6 nous radars piezoelèctrics, 3 no estaran senyalitzats ni tampoc sancionaran, i s’utilitzaran per fer estudis sobre el comportament dels conductors. Joan Boada s’ha mostrat contundent quan ha afirmat que “la utilització de radars és un element de seguretat”.

 

En les dades aportades pel Pla integral contra la velocitat excessiva el secretari general ha explicat que “baixen dràsticament els accidents i el nombre de víctimes, el que demostra que els radars no tenen una funció recaptatòria sinó preventiva”. Boada, que ha recordat que darrere de cada xifra sempre hi ha persones i drames familiars, s’ha mostrat optimista quan ha assegurat que en la lluita endegada pel Departament d’Interior el desembre del 2004 en la lluita contra la velocitat excessiva suposarà una disminució constant de la mortalitat a les carreteres catalanes.

 

Descendeix la velocitat mitjana a les carreteres catalanes

 

En el cas de les dades aportades pel Pla de control i seguiment del binomini velocitat-accidents, s’apunta una disminució important en la velocitat mitjana d’autovies, autopistes i carreteres de les vies estudiades. Mentre les dades d’evolució general a la xarxa viària bàsica s’ha reduït entre el 2003 i el quart trimestre del 2006 en un 6.4 km/h, sent les autopistes les vies en les què redueixem més la velocitat (9 km/h en el mateix període).

 

Boada s’ha mostrat satisfet perquè el nombre de morts a la xarxa viària catalana ha disminuït un 11.6% respecte l’any anterior (99 morts a 2007 i 112 morts el 2006) “recuperant la tendència general, després de l’impàs de Setmana Santa”.

 

Es demana que les infraccions de trànsit siguin delicte

 

Joan Boada ha anunciat que el Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació enviarà una carta als ministeris d’Interior i de Justícia per reclamar que s’agilitzi la reforma del Codi Penal perquè les infraccions de trànsit siguin delicte. Es proposen com a delicte:

 

-         L’excés de velocitat, quan se superi la meitat de la velocitat permesa (per exemple, en el cas de la zona urbana on el límit sigui 50 km/h a 81 km/h).

-         Una taxa d’alcoholèmia superior a 0.4 mg/l.

-         Conduir sense autorització administrativa: sense permís de conduir o amb el permís suspés o revocat.

 

El secretari general s’ha mostrat alarmat perquè aquests tres casos encara no estiguin recollits al Codi Penal i ha considerat “imprescindible i urgent” que es recullin aquests punts.

 

Finalment, i aprofitant que aquesta tarda s’inicia l’Operació Sortida del Pont de l’1 de maig, Joan Boada ha demanat extremar la prudència davant l’augment de la mobilitat.