event_note Nota de premsa

President Illa: "Un millor turisme fa millor Catalunya"

  1. El cap de l’Executiu ha celebrat que “el model turístic és una història d’èxit i de prosperitat” a la presentació de (+) Catalunya, millor turisme


En aquest sentit, el cap del Govern ha defensat que el turisme ha de ser un element “de convivència, valor compartit i de foment l’orgull de pertinença” i creu que el model turístic “ha d’evolucionar al mateix ritme que evoluciona el país”. El president Illa ha celebrat que per Catalunya, “el model turístic és una història d’èxit i de prosperitat”.

El cap de l’Executiu ha afirmat que Catalunya és un destí que ofereix “cultura, natura, convivència, valors humans i seguretat”, però ha incidit que cal saber “quin tipus de turisme volem i com el volem’. Illa ha apuntat que cal una estratègia que pivoti entre “el benestar de la comunitat i la sostenibilitat”, que posi en el centre “al veí i la veïna”, ja que “Catalunya compta amb un factor imbatible: la seva gent”. Una estratègia que segons ha apuntat el president, no només es mesuri “pel nombre de visitants, sinó pel valor que l’activitat aporta a la societat i al territori”. “No volem qualsevol turisme, volem el millor turisme”, ha reblat.

Per cloure, Illa ha reflexionat sobre els temps actuals, on el turisme adquireix un nou valor: “unir cultures, unir persones en un món que alguns pretenen tancat, dividit i enfrontat” i ha clamat que Catalunya té l’oportunitat “de fer del turisme un factor de coneixença, solidaritat, tolerància”.

Per part del conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper ha afirmat que “estem al costat del turisme, ho dic convençut i en nom del Govern. El turisme representa un 12% del PIB, en viuen més de mig milió de persones i mobilitza més de 126.000 empreses”, ha remarcat el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, en la seva intervenció. “El nostre turisme és líder a Europa i un motor econòmic important”, ha afegit Sàmper, que ha defensat que “Catalunya ha de mesurar l’èxit turístic en termes de valor aportat al territori, al resident i al conjunt del país”.

El president Illa ha obert l'acte de projecció del futur del turisme "(+) Catalunya, millor turisme", en el marc del 40è aniversari de l'Agència Catalana del Turisme (Fotografia: Jordi Bedmar).
El president Illa ha obert l'acte de projecció del futur del turisme "(+) Catalunya, millor turisme", en el marc del 40è aniversari de l'Agència Catalana del Turisme (Fotografia: Jordi Bedmar).
{"uuid":"6282e782-0a42-499f-8a12-c2f94b6658d7","name":"IMG_8394.JPG","author":"Jordi Bedmar","type":"0","location":"0"}

Un nou model turístic orientat al valor i a la sostenibilitat

El pla “(+) Catalunya, millor turisme” posa el focus en una nova manera d’entendre el desenvolupament turístic, amb objectius clau com la desestacionalització, la desconcentració territorial, l’increment del valor econòmic i social, la satisfacció del resident i del visitant, la sostenibilitat i la fortalesa de la marca Catalunya. També incorpora per primera vegada el resident com a actor central en la promoció i gestió del turisme.

Durant la sessió s’ha pogut veure una exposició de cartells de campanyes de promoció turística que s’han fet al llarg de quatre dècades i s’han projectat diversos materials audiovisuals, incloent-hi el vídeo de l’estratègia (+) Catalunya, millor turisme; una peça que recull les principals fites de l’ACT en tots aquests anys; i altres peces que il·lustren l’evolució de la promoció turística del país.

Diàleg amb el sector per construir el turisme del futur

La primera taula rodona ha aprofundit en els motors de l’economia del visitant. Sota el títol “L’economia del visitant, els motors del nou turisme”, han participat els següents experts dels àmbits vitivinícola, tecnològic, gastronòmic, cultural i esportiu: Miguel Torres (president Família Torres); John Hoffman (CEO GSMA - MWC); Mateu Casañas (xef del restaurant Disfrutar); Ainhoa Grandes (presidenta de la Fundació MACBA); i Catherine O’Brien (presidenta de Camiral).

La segona taula ha posat el focus en la transformació del model turístic des del punt de vista de l’empresa, la gestió territorial, l’allotjament i l’activitat econòmica. Amb el títol “Turisme de Catalunya, construint el model de turisme”, hi han aportat les seves visions: Arturo Mas-Sardà (president de PortAventura World); Mireia Font (propietària de Casa Leonardo, de Senterada); Cristina Cabañas (presidenta de Guitart Hotels); i Josep Santacreu (president de la Cambra de Comerç de Barcelona).