- La iniciativa, impulsada per la Cambra de Comerç de Tarragona amb el suport de la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Treball, connecta joves, centres formatius i empreses per generar projectes innovadors i garantir el relleu generacional en el sector

Tarragona ha acollit avui l’acte final de la Hackató Comerç, una iniciativa impulsada per la Cambra de Comerç de Tarragona amb el suport de la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Treball. El programa té com a objectiu posar en valor el talent jove mitjançant propostes innovadores que donin resposta als reptes reals del sector comercial. L’acte ha comptat amb la participació de la directora general de Comerç, Marta Angerri, i del director del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Moisés Rodríguez.
62 alumnes i 10 projectes
La Hackató ha comptat amb la participació de 62 alumnes del cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials de tres centres de Tarragona, que han treballat en 10 projectes de dinamització per atraure tant la ciutadania en general com específicament els joves al comerç de proximitat.
Les propostes s’han treballat a partir de cinc reptes traslladats per establiments comercials i entitats del territori:
- Atracció i fidelització de clients (Minimum): estratègies per captar nous clients i reforçar la recurrència.
- Esdeveniments i experiències al carrer (Via T): accions culturals i activitats per donar dinamisme als eixos comercials.
- Digitalització dels eixos comercials (Mercats de Tarragona): integració d’eines digitals i canals en línia per reforçar la promoció i la gestió.
- Identitat i marca de l’eix comercial (Sports Pàmies): creació d’una imatge pròpia i diferenciada.
- Connexió amb la comunitat (Colet la Botiga): propostes per enfortir el vincle entre comerços, veïns i actors locals.
Al llarg de la jornada, els alumnes han presentat les propostes en format pitch davant un jurat format per representants de la Cambra de Comerç, la Generalitat de Catalunya i entitats del sector.
D’altra banda, durant diverses setmanes, els estudiants han rebut formació pràctica en eines digitals per al desenvolupament del projecte. També han realitzat treball de camp als eixos comercials i han participat en tallers sobre eines digitals, IA generativa, així com estratègies de comunicació.
Projectes guanyadors
La hackató ha premiat els tres millors projectes:
- Adiectum (Institut Francesc Vidal i Barraquer), dotat amb 500 euros.
- Pop & Go (Institut Joan XXIII), dotat amb 300 euros.
- Shopmob Tgn (Institut Campclar), dotat amb 200 euros.
La Hackató de Comerç també s’ha dut a terme a Girona, on el passat mes de novembre més d’una trentena de joves van plantejar solucions creatives als reptes proposats per cinc empreses de la ciutat.
Cites
Directora general de Comerç, Marta Angerri Feu
"Des de la Generalitat impulsem la formació i la captació de talent, un dels grans reptes del comerç. Iniciatives com aquesta hackató connecten joves i empreses i generen idees innovadores per respondre a les necessitats reals del sector".
Dades clau
62 joves d'entre 16 i 20 anys, estudiants del CFGM d'Activitats Comercials de tres centres formatius, participen en la Hackató Comerç Tarragona.
El comerç a Catalunya representa el 15% del PIB, compta amb 80.000 empreses de comerç al detall i ocupa més de mig milió de persones.




