event_note Nota de premsa

Modernització dels processos, més eficiència del sistema i una gestió basada en les dades, elements clau del Pla de Rescat d'Educació

  1. Algunes de les iniciatives inclouen un nou portal educatiu, la IA per una millor planificació i la reducció de la càrrega administrativa, entre d’altres
  2. El Govern hi destinarà 53 milions d’euros fins al 2030

Durant el 2024, el Departament d'Educació i FP va dur a terme una diagnosi dels serveis TIC vigents que va permetre detectar les principals mancances. Fruit d’aquesta anàlisi, s’han establert les iniciatives més urgents amb l’objectiu d’oferir eines i serveis digitals avançats, accessibles i pensats per cobrir les necessitats de tota la comunitat educativa.

Els àmbits de transformació són:

  1. Personal: reducció de la càrrega administrativa i acompanyament en la promoció de la competència digital docent.
  2. Organització i millora de la gestió.
  3. Nou portal educatiu (La meva educació): entorn digital únic i centralitzat que integrarà serveis, recursos i canals d’informació. Donarà resposta a les necessitats d’alumnat, professorat, centres i famílies.
  4. Gestió d’ensenyaments i currículum: revisió, simplificació i automatització dels procediments d’avaluació per alliberar el professorat de tasques burocràtiques.
  5. Millora dels indicadors i de l’equitat: per exemple, fer del Registre d’alumnes (RALC) un sistema d’informació integral, i reforçar el sistema REVA (registre de violències de l’alumnat).
  6. Gestió i retenció del coneixement i el talent.
  7. Dada i IA: eines per fer una anàlisi predictiva i per planificar les polítiques públiques.
  8. Eines transversals: identitat digital, integració de processos i comunicació i gestió documental.

Totes aquestes eines han de permetre donar resposta a les necessitats dels diferents actors de la comunitat educativa:

  1. Alumnes i famílies: una gestió més simple d’expedients digitals, matrícules en línia o resultats accessibles.
  2. Docents i PAS: formació, certificats, substitucions o menys càrregues administratives.
  3. Equips directius: sistemes unificats de gestió, menys aplicacions disperses o accés integral a dades dels centres.
  4. Serveis centrals, territorials i inspecció: sistemes integrats, automatització de tràmits o plataformes unificades.