event_note Nota de premsa

Conveni amb l'Adif i l'Ajuntament de Vila-seca per adaptar l'estació del municipi al seu entorn i connectar-la amb el nou tramvia

  1. Les tres institucions treballaran conjuntament per garantir la intermodalitat entre el Tramvia i Rodalies i millorar la integració, la permeabilitat i l’accessibilitat urbanes

Amb aquesta actuació, el Govern confirma la seva voluntat de millorar i avançar en la coordinació del sistema de transport públic al Camp de Tarragona, així com integrar la parada tramviària de Vila-seca Estació amb l’estació ferroviària al municipi de Vila-seca i dotar-la d’una bona accessibilitat i connectivitat.

L’acord entre les tres administracions inclou l’adaptació de l’entorn de l’estació als requeriments ferroviaris i tramviaris; la connexió d’aquestes infraestructures per formar un sistema d’intercanvi modal; les connexions urbanes i la urbanització de l’entorn proper al ferrocarril al seu pas per Vila-seca mitjançant l’adequació de l’estació; el disseny i l’execució de dos nous passos transversals que permetin millorar l’accés a l’estació de ferrocarril i al tramvia i la relació entre ambdós mitjans de transport, així com la permeabilitat i la connexió entre ambdós costats de la ciutat.

Ampliació pressupostària per al tramvia del Camp de Tarragona

D’altra banda, el Govern també ha autoritzat avui incrementar en 21,1 milions d’euros (abans d’IVA) l’import màxim destinat a l’adquisició de material mòbil, taller i senyalització del tramvia del Camp de Tarragona.

Per a la contractació del subministrament i el manteniment integral de les set unitats del tramvia, inclòs el taller i la senyalització, el Govern va autoritzar una despesa de 76.050.000 euros (abans d’IVA). Un cop avançada la definició del projecte, s’ha dut a terme una actualització dels costos d’inversió previstos per a l’adquisició del material mòbil, el taller, la senyalització, els estudis i projectes i les expropiacions que excedeixen en 21,1 milions d’euros l’import autoritzat inicialment, que era de 54 milions d’euros (abans d’IVA), corresponents a l’adquisició de material mòbil, el taller i la senyalització, i 22.050.0000 euros corresponents al manteniment durant un període de 15 anys. D’aquesta manera, l’import màxim aprovat pel Govern ascendeix a 97.150.000 euros (abans d’IVA).

Transformar la mobilitat de la segona àrea metropolitana de Catalunya

La primera fase per desplegar el nou sistema tramviari comptarà amb un traçat de 14 quilòmetres que donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. L’actuació de la primera fase disposarà de 14 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials.

El tramvia del Camp de Tarragona comptarà amb una segona fase corresponent a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’Aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que el nou servei tramviari beneficiarà 9,5 milions de persones usuàries anualment.