La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil informa que continua activada la fase d’Emergència del Pla Neucat. Tot i això, cal destacar que Bombers de la Generalitat no han hagut d’atendre cap emergència derivada de la neu a cap de les comarques on s’estan produint precipitacions.

Per les comarques de Ponent Bombers continuen fent rutes preventives i d’inspecció per les carreteres per tal de confirmar que no hi hagi cap incidència important.

Segons informa el Servei Català de Trànsit (SCT), en aquests moments està totalment reestablerta la circulació tant a l’autopista AP-2 com a la carretera A-2, a la demarcació de Lleida. D’altra banda, el  SCT també informa que, tot i no haver restriccions i davant la possibilitat de trobar plaques de neu o de gel, es demana precaució si s’ha de circular per les carreteres:  l’A2 a l’alçada del Bruc, l’AP-7, a l’alçada de Camarles (entre els quilòmetres 317 i 335), la N-420, a Gandesa (entre els punts 782 i 796), i la C-221, a Batea (entre els punts quilomètrics 58 i 75). Continua sent obligatori l’ús de cadenes per circular per la carretera C-28, al Pot de la Bonaigua (podeu consultar les incidències viàries a través del web del Servei Català de Trànsit, www.gencat.net/transit).

Davant aquesta situació, la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil i el Servei Català de Trànsit recorden que:

- En cas de trobar neu i gel a la calçada cal conduir amb suavitat, no frenar bruscament i reduir la velocitat, o fins i tot seguir les marques deixades pels altres cotxes, per evitar que el vehicle rellisqui. També convé augmentar la distància de seguretat, ja que es necessita més espai per frenar i no avançar a la resta de vehicles.

- D’altra banda, per tal de fer front a eventuals situacions meteorològiques adverses és convenient:

 · Disposar de cadenes, llanterna i manta de viatge al vehicle

· Comprovar l’estat dels frens, els pneumàtics i els llums del vehicle

· Portar el dipòsit ple i reposar el líquid anticongelant

- Els usuaris tenen a la seva disposició informació actualitzada de la situació a les vies mitjançant:

  Mitjans de comunicació, Telèfon d’informació del trànsit 012,  Internet.- http://www.gencat.net/transit, Telèfon mòbil amb tecnologia wap.- http://wap.gencat.ent/transit ,  Panells informatius de l’SCT i de les concessionàries d’autopistes.

Cerdanyola del Vallès, 22 de febrer de 2005, 16’00 hores