- Es tracta del primer instrument estratègic de planificació de caràcter transversal que estableix les línies generals d’actuació per dotar l’Administració de la Generalitat d’una gestió avançada en matèria de recursos humans integrant la planificació de persones amb l’econòmica, tecnològica i territorial
- La nova eina permetrà ordenar, anticipar i coordinar les polítiques de personal per evitar la dispersió i garantir la cohesió interdepartamental, així com connectar-les amb els objectius estratègics de país
L’objectiu és ordenar, anticipar i coordinar les polítiques de personal, per evitar la dispersió i garantir la cohesió interdepartamental, alhora que permet harmonitzar i connectar les polítiques de recursos humans amb els objectius estratègics de país, integrant la planificació de persones amb la planificació econòmica, tecnològica i territorial.
El POGREH és l’eina transversal que es desplega mitjançant els Plans d’Actuació de Recursos Humans (PARH) dels Departaments i organismes autònoms, amb el suport tècnic i metodològic de la Secretaria d’Administració i Funció Pública. Amb aquest Pla, l’Executiu compleix amb el compromís de tenir enllestit aquest document estratègic abans d’acabar l’any per a la seva entrada en vigor l’1 de gener del 2026.
Específicament, el Pla es concreta en 10 objectius generals:
1. Planificar de manera integrada i predictiva les necessitats de personal.
2. Garantir el relleu generacional i la transferència de coneixement crític.
3. Controlar la temporalitat estructural i assegurar l’estabilitat de la plantilla.
4. Atraure i retenir el talent públic i promoure el seu desenvolupament.
5. Professionalitzar els llocs de comandament i singulars.
6. Transformar els processos de gestió de recursos humans mitjançant la digitalització.
7. Consolidar la igualtat i la diversitat.
8. Promoure el benestar organitzatiu i la salut emocional.
9. Assegurar la governança i l’avaluació de la planificació de recursos humans.
10. Reduir l’absentisme i fomentar la presencialitat i la proximitat.
Aquest primer Pla té una vigència de quatre anys, i comptarà amb revisions anuals segons els resultats dels indicadors d’avaluació i el possible ajustament de les mesures. Així mateix, es desplegarà mitjançant els Plans d’Actuació de Recursos Humans (PARH) dels departaments i organismes autònoms de la Generalitat, els quals es preveuen aprovar l’abril del 2026.
Aquesta actuació forma part de l’estratègia de reforma de l’Administració i millora dels serveis públics que està aplicant el Govern. Concretament, forma part del pla de xoc amb mesures d’aplicació urgent posat en marxa per impulsar la renovació de la gestió pública i donar resposta a les actuals necessitats socials i econòmiques del país.




