ContactaEN
event_note Nota de premsa

Activada l'alerta del pla Infocat per l'incendi de Febró (el Baix Camp)

La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil informa que ha activat a les 16’45 hores el pla d’Emergències per Incendis Forestals a Catalunya, Infocat, pel foc que s’ha declarat a Febró, al Baix Camp.

En aquests moments, els Bombers de la Generalitat hi treballen amb un total de 42 dotacions terrestres i 15 mitjans aeris (2 helicòpters de comandament, 6 helicòpters bombarders, 4 avions de vigilància i atac i 3 avions amfibis). El Centre d’Emergències de Catalunya també ha sol•licitat a l’Administració de l’Estat la participació de 2 hidroavions.

Les flames afecten la carena de la serra Plana, al sud de Capafonts i a l’est de Febró. Segons dades provisionals dels Bombers, la superfície ja cremada pot arribar a les 50 hectàrees. La Guàrdia Civil ha tallat com a mesura preventiva la carretera local T-704 a l’alçada del punt quilomètric 30. Cap persona no ha resultat ferida com a conseqüència de l’incendi ni s’han hagut de fer evacuacions.

16’55 hores