24 empreses catalanes viatgen en missió comercial amb Turisme de Catalunya als Estats Units i Canadà

Uns 240 turoperadors participaran a les trobades professionals que tindran lloc a Toronto i Montreal, al Canadà, i a Nova York, als Estats Units.

query_builder   27 abril 2007 14:49

event_note Nota de premsa

24 empreses catalanes viatgen en missió comercial amb Turisme de Catalunya als Estats Units i Canadà

Uns 240 turoperadors participaran a les trobades professionals que tindran lloc a Toronto i Montreal, al Canadà, i a Nova York, als Estats Units.

Turisme de Catalunya ha convocat 240 operadors turístics de Canadà i Estats Units per participar la setmana vinent en tres trobades comercials amb 25 empreses i institucions turístiques catalanes. Toronto acull dimarts, dia 1 de maig, el primer d’aquests workshops on els empresaris catalans s’entrevistaran amb una vuitantena d’operadors canadencs. Montreal (2 de maig) i Nova York (3 de maig) són les properes cites d’aquesta missió empresarial que Turisme de Catalunya duu a terme al llarg d’aquesta setmana i on s’han convocat, en total, 240 operadors.

Les jornades professionals comptaran amb la presència del director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs. Aquestes accions són una mostra més de l’aposta de Turisme de Catalunya per obrir-se a nous mercats i promoure la destinació turística catalana per incrementar les arribades de turistes procedents dels Estats Units i Canadà.

Les empreses i entitats catalanes participants a la missió comercial al Canadà i als Estaus Units són: AC Hotels, Hotel Rey Juan Carlos I, Hotel Silken Diagonal Barcelona, Hotel Icaria Barcelona, Keytel, Hotel Hilton Diagonal Barcelona, Gran Hotel La Florida, Hotel Estel – Art Hotel, Hotel Expo, Barcelona Online, ITB, Viatges Century, Blau Mari Travel Services, Avant Grup, Limousines Miramar, Grup Travi, Miguel Torres SA, MNAC, FC Barcelona, Poble Espanyol, BCM, Tarragona Convention Bureau, Turisme de Barcelona i Turisme de Sitges-Agència de Promoció.

Presència destacada de la gastronomia catalana

La cuina catalana és avui dia un referent a nivell internacional i s’ha convertit en un atractiu turístic de primer nivell i en element clau de la identitat catalana. En aquest sentit, Turisme de Catalunya organitza diverses demostracions gastronòmiques com a cloenda d’aquestes jornades comercials.

El col·lectiu gastronòmic La Cuina de l’Empordanet prepararà el sopar que tindrà lloc dimarts 1 de maig a l’hotel Le Royal Méridien King Edward de Toronto, i el que es durà a terme el dijous 3 de maig a la sala Rainbow Room, del Rockefeller Plaza de Nova York. Els cuiners del col·lectiu que duran a terme aquesta acció són Joan Cuadrat, del Restaurant la Gamba de Palamós, Jordi Sabadí, del Restaurant Roser 2 de l’Escala, Blai Florensa, del Restaurant Mas de Torrent de Torrent, i Dolors Puig, del Restaurant El Fort d’Ullastret.

A Montreal, en el sopar ofert per Turisme de Barcelona a l’hotel Montreal Ritz-Carlton dimecres 2 de maig, el xef escollit ha estat José Romero, del restaurant L’Orangerie de l’hotel barceloní La Florida.

 Turisme, art i cultura

Aquesta missió empresarial de Turisme de Catalunya té un marcat caràcter cultural. Així, a Nova York, i previ a la presentació gastronòmica, els assistents podran gaudir d’un Vídeo-Art (espectacle audiovisual en directe), a càrrec de dos artistes de l’estudi Barcelona Desilence. Aquest muntatge està inspirat en els genis catalans i en l’exposició que des del mes de març es pot veure al Metropolitan Museu of Art de Nova York, “Barcelona and Modernity: Gaudí to Dalí”. Aquests elements serviran als vídeo creadors com a fil conductor per mostrar la riquesa turística i cultural de Catalunya.

L’acció a Nova York es completa amb una visita a aquesta exposició i l’assistència al concert que ofereixen Maria del Mar Bonet i Miquel Poveda al mateix Metropolitan Museum of Art el 4 de maig.

Estats Units

El nord-americà és un mercat amb un potencial i poder adquisitiu elevats. Segons el darrer informe presentat per l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), els turistes procedents dels Estats Units fa una despesa diària de 196,7 euros, convertint-se en els viatgers que més gasten a Catalunya. 

Dels 11 milions de turistes que rep Europa occidental, un 8% viatja a l’Estat espanyol com a principal destinació. Més de la meitat d’aquest viatgers (uns 458.000), visiten Catalunya que l’any 2005 es va convertir en la primera destinació per aquest mercat. Aquest nombre s’incrementa considerablement si es consideren els creueristes que, tot i no pernoctar a Catalunya, fan escala als ports catalans. Les marques turístiques més visitades són Barcelona (40%), Costa Brava (28%) i Costa Daurada, Pirineus i Costa de Garraf, amb un 5% cadascuna.

L’època escollida per viatjar és l’estiu, el 90% venen per oci i el 85% s’allotgen en un establiment hoteler. Pel que fa a activitats, cultura, oci i gastronomia ocupen els primers llocs en les seves preferències. Més de la meitat d’ells provenen de la zona de Nova York, Miami i Califòrnia. La majoria viatgen sense paquet turístic i internet és una eina fonamental, tant en la preparació com en la compra del viatge.

Actualment, Continental Airlines, Delta Airlines i US Airways operen vols directes entre els Estats Units i Barcelona.

Canadà

L’any 2005 van visitar l’Estat espanyol 121.200 turistes canadencs, dels quals uns 30.000 van venir a Catalunya. A aquesta xifra cal afegir els creueristes que fan escala a Barcelona i que augmentarien la xifra fins als 42.000 turistes. La posada en marxa del nou vol Barcelona-Montreal de la companyia Air Transat, a partir del proper 5 de maig, suposa el primer enllaç directe entre les dues destinacions que pot contribuir a augmentar aquestes xifres.

Les ciutats de Toronto, Montreal, Quebec, Calgary, Edmonton i Vancouver són les principals zones emissores de turistes canadencs. El perfil del viatger és d’una persona d’entre 25-44 anys, que viatja fonamentalment per motius culturals però també buscant el sol i platja. Les destinacions preferides dins de l’Estat espanyol són Catalunya (19,4%), Madrid (15,7%) i Andalusia (10,4%). Els viatges cap a Europa són individuals, ja que només una tercera part va adquirir un paquet. L’allotjament preferit és l’hoteler amb un 81% i l’estada mitjana és de 8,8 dies. La despesa és força elevada amb una mitjana de 148 euros al dia.

undefined
undefined
undefined
undefined