El Govern estudia la creació d'un títol que acrediti el coneixement en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació

La iniciativa que impulsa la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació vol afavorir, entre altres, l'accés al mercat laboral

query_builder   28 juliol 2005 14:00

event_note Nota de premsa

El Govern estudia la creació d'un títol que acrediti el coneixement en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació

La iniciativa que impulsa la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació vol afavorir, entre altres, l'accés al mercat laboral

El Govern estudia la implantació d’un títol que acrediti el coneixement en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Per això el Consell Executiu de la Generalitat va aprovar dimarts crear una comissió d’experts per analitzar la viabilitat de la implantació d’una certificació de capacitació digital a Catalunya d’acord amb els objectius del Pla de Formació i Alfabetització Digitals 2004-2007, que s’inclou en el Pla de Serveis i Continguts que impulsa la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.

La certificació sobre coneixement i competències en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) vol afavorir l’accés de la ciutadania a una capacitació digital que els permeti d’integrar de forma normalitzada a la seva vida quotidiana l’enorme potencial transformador que la tecnologia té en tots els àmbits professionals, productius, culturals, formatius i personals.

La comissió d’experts va celebrar ahir dimecres la primera reunió per tal d’elaborar un informe de proposta sobre un determinat model que permeti decidir si aquest haurà de ser propi o si és més recomanable l’adopció d’algun model ja homologat internacionalment.

Com a punt de partida la comissió va analitzar un informe elaborat per l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la Universitat Oberta de Catalunya en el qual s’analitzen diverses certificacions de països com Euskadi, Finlàndia, el Regne Unit, França o Dinamarca, entre altres, i d’àmbit internacional com els certificats ECDL (European Computer Driving Licence) i ICDL (International Computer Driving Licence).

La comissió d’experts, presidida pel secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, està formada per representants del Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació, Departament de Benestar i Família, Departament de la Presidència, Departament de Governació i Administracions Públiques, Departament de Treball i Indústria i Departament d’Educació. I per part de la Universitat:

- Jordi Adell i Segura, doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació, i professor del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I.

- César Coll Salvador, doctor en Psicologia i catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l‘Educació de la Universitat de Barcelona.

- Alfons Cornella Solans, professor del Departament de Sistemes d’Informació d’ESADE, de la Universitat Ramon Llull, i fundador i president d’Infonomia.

- Meritxell Estebanell i Minguell, doctora en Pedagogia i professora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona.

- César Fernández, vicerector de Tecnologia de la Informació i Infraestructura de la Universitat de Lleida.

- Mercè Gisbert i Cervera, doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació i membre de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Rovira i Virgili.

- Pere Marquès i Graells, doctor en Ciències de l’Educació i professor del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona.

- Josep Maria Mominó de la Iglesia, director del Programa de Psicopedagogia de la Universitat Oberta de Catalunya.

- Eva Ortoll Espinet, directora adjunta de l’Internet Interdisciplinary Institute, de la Universitat Oberta de Catalunya.

- Francesc Vallverdú i Bayés, vicerector de metodologia i innovació educativa de la Universitat Oberta de Catalunya.

- Miquel Àngel Prats Fernández, doctor en Psicopedagogia i professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull.

- Llorenç Valverde Garcia, catedràtic de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial a la Universitat de les Illes Balears, i director de la Fundació Observatori de la Societat de la Informació.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined