event_note Nota de premsa

Un avió amb més de vint tones d'ajut humanitari surt diumenge de l'aeroport de Barcelona

Aquest diumenge sortirà un avió de l’aeroport del Prat de Llobregat amb més de vint tones de material humanitari per assistir a la població afectada per la greu crisi alimentària a Níger. Aquest ajut s’ha finançat parcialment amb l’aportació que el Comitè Català dAjut Humanitari ha fet a lONG Acció contra la Fam.

La càrrega de l´avió amb destinació Niammey, capital de Níger, conté medicaments, preparats terapèutics, material nutricional i dispositius logístics (mantes, tendes, mosquiteres, etc...). La càrrega també inclou motobombes i dipòsits per al subministrament d´aigua potable per als més de quaranta centres nutricionals que l´organització Acció Contra la Fam té a la zona.

Aquest enviament està finançat parcialment per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) i s’emmarca dins dels acords que va assolir el Comitè Català d’Ajut Humanitari i d’Emergència (CCAHE) el passat 21 de juliol. Dins d’aquestes resolucions, l’ACCD i l’Ajuntament de Barcelona es van comprometre a aportar 150.000 euros i 40.000 euros respectivament per donar resposta a la greu crisi alimentaria que pateixen diversos països a la zona del Sahel.

El projecte presentat per Acció contra la Fam ha aconseguit una subvenció de 73.000 € per executar un programa nutricional a les regions més afectades del sud de Níger (Maradi i Tahoua), on la malnutrició aguda global és del 20% quan la OMS considera que la situació és crítica en superar-se el 10%.