El Departament de Governació i Administracions Públiques posa a disposició dels ajuntaments catalans un nou servei per assessorar-los en la contractació de pòlisses d’assegurances. Aquest servei, que entrarà en funcionament dilluns, 16 de gener, té com a objectiu, segons ha destacat el conseller Joan Carretero, ajudar a posar ordre en un àmbit on hi ha molta disparitat de criteris perquè les assegurances municipals no són obligatòries i, en conseqüència, cada ajuntament actua segons les seves necessitats i capacitats. D’altra banda, el conseller ha recordat que quan hi ha problemes relacionats amb indemnitzacions o assegurances, molts municipis queden al descobert o no poden assumir les seves responsabilitats.

Així, la Direcció General d’Administració Local facilita als ens locals un telèfon (93 567 17 85) i una adreça de correu electrònic (assegurances.governacio-ap@gencat.net) per resoldre qualsevol consulta relacionada amb aquesta matèria.

Paral•lelament, al portal Municat (www.municat.net) s’ha introduït un nou apartat genèric d’assegurances on, a més d’un esquema sobre la contractació de pòlisses d’assegurances, també s’inclouen models de plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques referits als quatre grans blocs de riscos: responsabilitat patrimonial i civil, vehicles terrestres, tot risc de pèrdues o danys materials i accidents personals. Aquests models, que els usuaris es poden baixar del web, s’han fet amb l’assessorament i col•laboració de la Subdirecció General de Riscos i Assegurances del Departament d’Economia i Finances.

Aquesta és una primera mesura, a la qual en seguiran d’altres en el futur per tal de donar suport al món local en la contractació d’assegurances. Amb la creació d’aquest servei es dóna compliment a un dels compromisos anunciats pel conseller Joan Carretero al principi de la legislatura.