Es tanca durant dos mesos l'accés costat mar de l'estació de l'L3 a Vall d'Hebron per les obres de la futura connexió amb l'L5

query_builder   14 maig 2007 16:00

event_note Nota de premsa

Es tanca durant dos mesos l'accés costat mar de l'estació de l'L3 a Vall d'Hebron per les obres de la futura connexió amb l'L5

.- Es reprenen els treballs de connexió entre les estacions de l'L3 i la futura L'5 entre Horta i Vall d'Hebron.

.- La perforació al túnel del perllongament de l'L5 s'iniciarà aquest mes, un cop completada la fase de treballs prèvia.

Tancament d’accés

En el marc de les obres de perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron i, en concret, la seva connexió amb l’L3, demà es reprenen els treballs al vestíbul costat mar de l’estació de Vall d’Hebron. Per aquest motiu, es tancarà l’accés a aquesta estació en el costat mar (avinguda Coll i Alentorn) mentre durin els treballs. En conseqüència, l’accés a l’estació s’efectuarà pel costat muntanya (Hospital Vall d’Hebron – avinguda del Jordà).

Les tasques que es duran a terme són les següents: Remodelació del vestíbul actual per tal de facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda Construcció de les escales i la base per a escales mecàniques de connexió entre plantes Perforacions per a completar la connexió amb l’L3 direcció Canyelles. Finalització de l’accés cap a l’L5 des del costat mar. Una vegada quedin enllestides aquestes operacions, a finals del juliol vinent, es reobrirà l’accés.

Inici de la perforació del túnel

Els treballs a l’estació de l’L3 s’executaran en paral·lel als del túnel del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron. En aquest sentit, es preveu que durant aquest mes s’iniciï l’excavació del túnel entre l’estació del Carmel i l’estació d’Horta, un cop es completi la fase preparatòria dels treballs.

El març passat es van reprendre les obres de perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, un tram de 2,5 quilòmetres que inclou tres estacions noves: el Carmel, el Coll - la Teixonera i Vall d’Hebron, amb correspondència amb l’L3 a l’actual estació de Vall d’Hebron. L’obra, executada en un 35% del seu traçat, es va reiniciar des del pou d’atac situat a la plaça de Pastrana, en direcció a Horta.

Fins al moment, s’han portat a terme aquestes actuacions:

.-Tasques d’implantació de l’obra

.- Reconeixement dels fronts d’excavació per mitjà de sondeigs

.- Preparació del terreny per abordar l’excavació del túnel.

.- Treballs d’instal·lacions al túnel (aigua, electricitat, ventilació)

Inspeccions als edificis i pla d’auscultacions

En paral·lel, s’estan completant les inspeccions prèvies dels edificis, locals comercials i aparcaments previstes en aquesta fase. Així, s’han realitzat fins ara més de 1.200 inspeccions al llarg del traçat, entre l’estació d’Horta i la Vall d’Hebron.

L’objectiu d’aquestes inspeccions és documentar la conservació de les construccions com a referència abans, durant i després de les obres, i garantir als propietaris de les construccions un document fidel de l’estat de les construccions en previsió de qualsevol afecció durant la seva vida útil. En el cas dels edificis, s’avaluen tant els elements comuns de l’escala com de l’interior de cadascun dels habitatges.

D’altra banda, es du a terme la instal·lació d’equips d’auscultació i control en els edificis, en l’interior del túnel i en el terreny, per controlar l’evolució dels possibles assentaments i les possibles oscil·lacions del nivell freàtic.

Programació de les obres

En fases següents de l’obra, es treballarà en el túnel des del pou d’atac d’Isop en direcció Vall d’Hebron i a mesura que avancin les inspeccions d’edificis i es disposi dels equips necessaris es reprendrà el túnel des de l’estació del Coll –la Teixonera a la del Carmel. S’iniciarà igualment el desviament de serveis afectats per a la construcció del nou dipòsit de trens davant les cotxeres de Sant Genís.

undefined
undefined
undefined
undefined