La xarxa de metro està eliminant barreres arquitectòniques mitjançant la instal·lació d’ascensors, un procés complex i costós, ja que sovint obliga a excavar diversos pous i galeries en cada estació. Generalment s’instal·la un ascensor des del nivell carrer al nivell vestíbul, i dos més des del nivell vestíbul a les andanes, un per a cada sentit. Tots els ascensors disposen de doble connexió de subministrament elèctric per poder funcionar en condicions adverses.
Singularment, en el cas de l’estació de Glòries la comunicació entre vestíbul i andanes es fa amb un sol ascensor a través de l’andana central, que s’ha elevat lleugerament per facilitar l’accés als trens. Aquesta actuació es complementa amb la construcció de rampes, si és necessari, i la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats.
L’adequació de la xarxa de metro a l’accés de persones amb mobilitat reduïda és una de les prioritats del Govern català, un compromís que es plasma amb la forta inversió que suposa, i que superarà els 100 MEUR. Actualment 51 estacions de la xarxa estan adaptades i amb els ascensors funcionant, 49 estan en obres i de les altres 21 se n’està redactant el projecte.