query_builder 29 març 2006 13:10
event_note Nota de premsa
Les solucions d’accessibilitat consisteixen a donar accés mitjançant una ascensor des del nivell carrer al nivell vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors més, un per a cada sentit. Tots els ascensors que s’instal·len disposen de doble connexió de servei elèctric per poder funcionar en condicions adverses.
Aquesta actuació es complementa amb la construcció de rampes allà on calgui i la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats. Del que es tracta en definitiva és d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, utilitzar el servei de metro amb normalitat.
Pla d’adaptació de les estacions
L’adequació d’estacions per a l’accés de persones amb mobilitat reduïda (PMR) a la xarxa de Metro requereix, com a condició bàsica, la instal·lació d’ascensors a les estacions. Aquesta és una de les prioritats del Govern català, un compromís que es plasma amb la forta inversió que suposa, i que superarà els 100 milions d’euros. Cal tenir en compte la dificultat que comporta remodelar estacions antigues i en funcionament, una iniciativa amb la que Catalunya s’avança a altres xarxes metropolitanes com les de Nova York, Londres, París o Madrid, pel seu elevat cost i la seva complexitat tècnica.
Totes les estacions de les darreres prolongacions de la xarxa ja incorporen aquest equipament, mentre que a la resta està programada la incorporació d’ascensors de forma gradual. Ara, amb les estrenes de Via Júlia i Alfons X, ja són 47 les estacions de la xarxa adaptades amb els equipaments esmentats, 53 estacions estan actualment en obres i en d’altres 21 s’està redactant el projecte per a la seva execució. Es preveu que el més vinent ja es posi en servei l’adaptació de les estacions d’Hospital Clínic (L5) i Glòries (L1).