query_builder 8 juliol 2005 11:15
event_note Nota de premsa
Millora dels accessos als Pirineus
La carretera C-13 forma l’Eix Occidental de Catalunya, des de Lleida fins a Balaguer, i de Balaguer per Camarasa fins a Tremp. A partir d’aquest municipi, la carretera discorre paral·lela al pantà de Sant Antoni i arriba a la Pobla de Segur. La Generalitat ha conclòs els treballs de condicionament del tram comprès entre Tremp i la Pobla de Segur, que s’emmarquen en les actuacions que està impulsant per a millorar els accessos als Pirineus i, en, concret als Pallars Jussà i Sobirà. Així, paral·lelament, el DPTOP està executant obres de millora a un altre dels accessos als Pirineus, la C-14, entre Oliana i Coll de Nargó.
Descripció del projecte
El tram condicionat té una longitud de 9,6 quilòmetres, amb una secció formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre d’amplada i un pendent màxim d’un 6,5%. S’hi han format 9 interseccions, amb encreuaments a nivell en forma de “T, s’han eliminat i suavitzat revolts i s’ha millorat el drenatge, amb la construcció de cunetes. Les obres van començar l’agost de 2003 i han suposat una inversió d’uns 24 MEUR. En concret, es poden distingir dos trams en aquesta actuació:
· Un primer tram de 4,5 quilòmetres de longitud, que s’inicia un cop passat l’accés a Talarn) i finalitza a l’accés a Salàs de Pallars. Aquí s’ha construït un nou traçat abandonant la carretera existent per eliminar revolts i permetre una circulació més còmoda i segura. Per dur a terme aquest nou traçat, s’han construït dos viaductes d’uns 200 metres de longitud cadascun, per creuar dos dels entrants de l’embassament, un túnel de 187 metres, i diversos murs de contenció al costat del pantà de Sant Antoni.
· El segon tram, entre l’accés a Salàs de Pallars i el nucli urbà de la Pobla de Segur, té una longitud aproximada de 5,5 quilòmetres. Els treballs han consistit, bàsicament, en eixamplar i adequar la carretera actual.
Actuacions complementàries
De forma complementària a l’obra principal que ara ha conclòs, s’ha previst dur a terme dues actuacions:
Accés a Talarn. L’actuació consisteix en una millora del traçat actual de la C-13, amb la inclusió d’un carril addicional de gir a l’esquerra i millora del perfil longitudinal, per tal d’augmentar la seguretat viària, i inclou la remodelació del tram inicial de la carretera d’accés a Talarn. Les obres de l’accés s’iniciaran aquest estiu, amb un pressupost de 630.000 euros.
Mesures correctores d’impacte ambiental.Dins de l’obra principal, s’ha executat l’estesa de terra vegetal, la hidrosembra, i la integració de les embocadures del túnel en el paisatge amb l’execució de trams de túnel artificial. En les obres complementàries previstes, es duran a terme les plantacions. Es preveu licitar aquesta actuació després de l’estiu i dur-la a terme durant l’hivern, amb un cost d’uns 600.000 euros.