event_note Nota de premsa

El conseller Joaquim Nadal visita l'ampliació del Port Ginesta de Sitges

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui el Port Ginesta de Sitges un cop finalitzades les obres d'ampliació. El projecte ha permès augmentar quasi en un 50% tant la capacitat d'amarratges com la superfície total d'aquesta infraestructura portuària. D'aquesta manera, Port Ginesta esdevé a partir d'ara el port esportiu més gran de Catalunya, amb uns 319.000 m2 i més de 1.400 amarratges. A més, s'ha creat una nova platja que substitueix l'anterior. Aquesta actuació, amb una inversió total de 11,2 MEUR, ha potenciat una gestió ambientalment sostenible i s'ha concebut amb la màxima cura al medi natural.

404 nous amarratges

L’ampliació del port ha guanyat gairebé 107.445 m2 entre la zona de terra i la d’aigua. El dic de recer s’ha prolongat uns 400 metres cap a ponent del port. S’ha confrontat amb un contradic d’uns 280 metres, amb un petit espigó perpendicular per tal de delimitar la nova platja. D’aquesta manera, s’ha marcat una nova bocana del port de 66 metres d’amplada.

La nova configuració ha permès ampliar en quasi un 50% la capacitat d’amarratges del port. S’han instal·lat 404 de nous, des d’una eslora de 8 metres a una de 24 metres. Aquests s’han ubicat als 8 pantalans que s’han construït, i en el moll adossat al dic de recer.

La nova zona de servei portuària gaudeix de panyols (trasters per deixar material nàutic), locals comercials i rampa d’avarada específica per a les embarcacions de vela lleugera, motos d’aigua o embarcacions de rem.

Una nova platja

L’ampliació del port ha comportat la construcció a ponent d’un nou contradic, sobre el qual s’ha recolzat la platja de nova creació, que ha substituït l’anterior. La nova platja té una superfície de sorra seca de 6.500 m2 amb una amplada mínima de 20 metres en situació de marea màxima.

Així, a la platja s’accedeix per mitjà d’un vial públic de 3 metres d’amplada i una longitud d’uns 150 metres. La funció d’aquest vial és permetre l’accés als vianants, mentre que la circulació rodada està prevista només per als vehicles de neteja de la platja i per als de salvament i emergència. El vial disposa d’un sistema d’il·luminació que s’activa a la nit per evitar el risc de col·lisions de les embarcacions.

Protecció mediambiental

El projecte ha potenciat una gestió ambientalment sostenible i s’ha concebut amb la màxima cura en matèria mediambiental per tal que tingui la mínima afectació en el medi natural. Amb la Declaració d’impacte ambiental emesa pel Departament de Medi Ambient i Habitatge, es garanteix la no afecció de l’àmbit del Parc Natural del Garraf.

També s’ha previst la implementació d’un sistema de gestió ambiental al conjunt del port i d’una xarxa de renovació de les aigües arrecerades. El projecte inclou una barrera de retenció de contaminants, per a casos d’abocaments accidentals d’hidrocarburs.